کتاب خوانی کودکان در کتابفروشی ماه نو رشت

کتاب خوانی کودکان در کتابفروشی ماه نو رشت

پایگاه خبری گلونی؛راضیه حسینی: کتابفروشی ماه نو رشت با همکاری گروه نارنگی، امروز پنج شنبه بیست و چهارم آبان جلسه‌ای با عنوان کتاب‌ خوانی کودکان برگزار کرد.

ساعت کمی از پنج عصر گذشته بود که به کتاب‌فروشی رسیدیم. از پله‌ها بالا رفتیم، در ابتدای راهرو دو عرسک گردان به همراه عروسک‌هایشان به بچه‌ها آبنبات تعارف می‌کردند.

از میان قفسه‌های کتاب گذشتیم و به جمع پر سر و صدای بچه‌ها رسیدیم.

بچه ها قد ونیم قد کنار هم نشسته بودند. هر کدامشان کتاب مورد علاقه‌شان را آورده بود و بعضی‌ها برای خواندن داوطلب می‌شدند.

بعضی ها مشغول خوردن آبنبات بودند، بعضی هایشان دودل بودند که داوطلب خواندن بشوند یا نه. چند قدم جلو می رفتند و دوباره عقب می آمدند.

کتابفروشی ماه نو رشت

آن هایی که شروع به خواندن می کردند اول آرام و کمی خجالتی ولی بعد با دیدن تشویق ها و انرژی اطرف، خوشحال می شدند و با صدای بلند می خواندند.

شنیدن قصه‌های کودکانه از زبان خود بچه‌ها فوق العاده شیرین و لذت‌بخش بود، برای لحظاتی آرزو کردم کاش من هم کودک بودم و در دنیای این بچه‌ها کیف می‌کردم.

نکته جالب این‌ بود، حتی بچه‌هایی که سواد خواندن نداشتند هم با کتابی در دست داوطلب قصه خوانی می‌شدند و هر چه از کتاب بلد بودند تعریف می کردند.

شاید به زور می‌شد فهمید چه می‌گویند ولی همه با اشتیاق گوش می‌کردند.

به نظرم این یکی از بهترین اتفاق‌های هفته کتاب‌ خوانی بود. کتاب‌ها در دنیای بچه‌ها جان گرفته بودند و داشتند حسابی کیف می‌کردند.

کتاب خوانی کودکان اتفاق بسیار خوبی است

این جمع‌ها و قصه‌خوانی‌های کودکانه اتفاق بسیار خوبی برای شهر و کشور ماست.

بچه‌ها وقتی از کودکی با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا شوند و لذت خواندن را درک کنند، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده جامعه کتاب‌خوان و اهل مطالعه‌ای داشته باشیم، لااقل بهتر از حالا.

امیدوارم جمع‌های این‌ چنینی فقط به هفته کتاب‌خوانی محدود نشود و در طول سال هم ادامه دار باشد.

پایان پیام

کد خبر : 106225 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106225
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات