چگونه به راحتی کتاب بخوانیم؟

افرادی هستند که همیشه یک سوال ذهنشان را مشغول می‌کند: چگونه به راحتی کتاب بخوانیم؟

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی: کتابخوانی و خواندن کتاب را همه ما دوست داریم و کسی نیست که بگوید من دوست ندارم کتاب بخوانم.

اما نکنه مهم اینجاست که چه کسی عمل می‌کند.خیلی از افراد هستند که علاقه شدیدی به خواندن کتاب دارند اما به دلیل نداشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و مشخص حتی موفق به خواندن یک کتاب هم نمی‌شوند.

افراد کتاب‌خوان

اما همه ما در اطراف خود کسانی را می‌شناسیم که همیشه در دستانشان کتاب وجود دارد و همیشه مشغول خواندن هستند.

این افراد به دلیل داشتن برنامه‌ریزی درست می‌توانند در روز یک کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای را تمام کنند.

بعضی از افراد هم هستند که تا وقتی یک کتاب را تمام نکنند نمی‌توانند به سراغ کتاب دوم بروند.

چگونه به راحتی کتاب بخوانیم؟

هرچند که نمی‌توان ایرادی به این کار گرفت اما کسی که علاقه به خواندن کتاب دارد حتما می‌تواند همزمان چند کتاب را با هم بخواند.

البته باید نکاتی را هم درنظر گرفت.یعنی خواندن همزمان دو کتاب با قالبی مشابه و موضوعی یکسان علاوه بر اینکه  باعث کم شدن دقت خواهد شد میزان لذت بردن خواننده را نیز کاهش می‌دهد.

اما می‌توان همزمان یک کتاب تاریخی و یک کتاب اجتماعی و یک کتاب سیاسی خواند.

نکته مهم در خواندن همزمان چند کتاب این است که هم باید یک برنامه‌ریزی مدون و مناسب داشت و هم انتخاب کتاب‌ها باید به دقت انجام گیرد و این کار باعث کاهش بازدهی و از بین رفتن نکات کتاب‌ها نشود و عملا فقط روخوانی صورت پذیرد.

کتاب بخوانیم چون…

خواندن کتاب علاوه بر اینکه حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد باعث از بین رفتن و کاهش استرس نیز می‌شود. از دیگر مزایای کتابخوانی می‌توان به پیشرفت فکری و بهبود مهارت‌ نوشتن  اشاره کرد. این سرگرمی مفید، ارزان‌قیمت ( البته تا حدودی )  یکی از بهترین سرگرمی ها و بهترین کارهای دنیاست.

پس وقتی اکثر اطرافیانمان مشغول سپری کردن وقت خود به صورت بیهوده هستند و برای بار هزارم اینستاگرام خود را چک می کنند ما مشغول کتاب خواندن باشیم.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 106263 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106263
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات