لرستان در آستانه‌ تعارض اجتماعی است

لرستان در آستانه‌ تعارض اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، زیرمجموعه سلسله همایش‌های گفتگو و توسعه در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۷ واقع در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، مدیران استانی و فعالان اقتصادی و کشاورزی هنرمندان ورزشکاران و نخبگان استان حضور داشتند.

دکتر ابراهیم‌پور گفت: لرستان بر اساس معتبرترین کتاب تاریخ جهان، یعنی تاریخ تمدن بر تارک گهواره تمدن بشری درخشیده است.

این چیزی است که ما در تحلیل ویل دورانت از لرستان و تمدن لرستان داریم. ویل دورانت هم انسان بزرگ و معتبری است و بسیار با صحت و دقت صحبت می‌کند.

لرستان در آستانه‌ تعارض اجتماعی است

سخرانی دکتر ابراهیم‌پور

دانلود کنید

او اظهار داشت: ما کشوری بودیم که ۲۳ تا تمدن ساختیم. ما قبلا کیانیان را داشتیم، جم جمشیدی را داشتیم، بعد از آن مادها را داشتیم،

بعد از مادها تمدن هخامنشی را داشتیم، تمدن سلوکیه که برای یونانیان بود را در هم شکستیم و دوباره زبان فارسی را بعد از ۲۵۰ سال احیا کردیم.

بعد تمدن اشکانی داشتیم، تمدن ساسانی داشتیم، بعد هم در درون امپراتوری اسلامی، فقط ۲۰ هزار نفر فقط متخصص در رشته‌های راهبردی عمران و غیره در ایران پرورش پیدا کرد؛

غیر از رشته‌های پزشکی و امثال این‌ها. بعد از پایان صفویه ما دورانی داریم که مغولان حمله می‌کنند، ۲۰۰ سال دوباره دوران تصرف و خفت است و بعد از این دوباره خواجه نصیرالدین طوسی است که می‌آید و اندیشه‌های فارابی را که می‌گوید توسعه یعنی چی؛ توسعه یعنی تعاون، همکاری و هم‌اندیشی.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: در سطح کلان ما نیاز داریم پیشرفت را به مثابه آگاهی تعریف کنیم و این یعنی متقاعدکردن مردم. مردم ایران اگر متقاعد شدند، مثل دوران جنگ تحمیلی می‌آیند.

همین لرستان بیشترین شهید را به نسبت جمعیتش دارد، ولی بیشترین محرومیت را تحمل کرده و الان در آستانه‌ تعارض اجتماعی است و اگر به دادش نرسید، نه نادر به جا می‌ماند نه نادم.

به همین خاطر در سطح کلان اعتقاد دارم که ایجاد وزارت توسعه محلی و روستایی، راهکاری است که می‌تواند این تعادلات را اندکی برگرداند.

ما دیگر سیستم‌های تامین اجتماعی‌مان، سیستم بهزیستی و سیستم‌های کمیته امداد ما بسیار سنتی و قدیمی است و کارآمدی لازم را ندارد. ما نیاز داریم به الگوی اندیشه‌ها و حکومت مولا علی(ع).

رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان
رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان

پایان پیام

کد خبر : 109242 ساعت خبر : 1:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109242
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات