#حساس بشو هفته

روز یکشنبه ششم دیﻤاه ۱۳۹۴ ساعت ۱۱ الی ۱۲ ظهر؛ متروی تهران ایستگاه امام خمینی (ره) در اولین روز از اولین هفته پویش آسمانت را پس بگیر.

پایگاه خبری گلونی: در قالب پویش مردمی «آسمانت را پس بگیر» برای توزیع ویژه‌نامه محیط زیستی #آسمانت را پس بگیر، به میان مسافرین مترو رفتیم. پویشی که در همین روز و در ساعتﻫای متفاوت در هفت ایستگاه دیگر متروی تهران مردم را به پس گرفتن آسمانشان حساس کرد.

توزیع ویژه‌نامه محیط زیستی آسمانت را پس بگیر در محلی انجام میﺷد، که بیشترین ظرفیت و حجم مسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در بردارد. یعنی مترو، سبزترین و سریع‌ترین وسیلهﻯ حمل‌ونقل عمومی. سرعت این وسیلهﻯ نقلیه، تناسب مستقیم با سرعت و عجلهﻯ گامﻫای مسافرانش به مقصد نیز دارد، از این رو با جملات کوتاه، خودمان را هم قدم با سرعت گامﻫایشان می‌‌کردیم و آنها را برای دریافت ویژه‌نامه و فکر کردن به هوای آسمانی که حال مردم شهر را مثل خودش می‌کند تشویق کردیم.

در ورودی‌ها و خروجی‌ها وقتی که به سمت خط‌های مختلف می‌رفت ایستادیم و با هر فرد به زبان سن‌وسال و حال و مجالی که داشت سخن می‌گفتیم.
با حرف‌ها و جملاتی از این دست:

به برخی می‌گفتیم، داره می‌میره! داره می‌میره! حساس که میﺷدند، می‌پرسیدند، کی؟

ویژه‌نامه را اهدا می‌کردیم و می‌گفتیم: جنگل، دریا، رود. بخوانید باورتان میﺷود.

با صدای بلند گفتیم: آسمانت را پس بگیر، آسمانی که قبلا از آن سپیدی می‌بارید.
حساس‌تر که میﺷدند می‌پرسیدند، این چیه؟
می‌گفتیم: ویژه‌نامه محیط زیستی روزنامه وقایع تهرانیه پول نمی‌خواهد، بخوان و به پویش محلق شو.

به مسافرینی که ماسک بر چهره داشتند می‌گفتیم: چراماسک زدید، هوا آلودست؟!
و آنها از پشت ماسک چیزهایی می‌گفتند که ما نمی‌فهمیدیم.

یکی از مسافران مترو گفت: من از خوزستان آمدم و خوزستان را به گونهﺍی بیان کرد، که یعنی هوای شهر شما برای من هوای امنی است و هوایش پس نیست و از آن فرار نمی‌کنم و من یادم آمد ویژه نامه #آسمانت را پس بگیر، علاوه بر تهران در ۳۱ شماره ویژه استان‌ها نیز توزیع میﺷود یعنی علاوه بر وقایع‌تهرانیه، وقایع‌تبریزیه، وقایع‌اهوازیه و … نیز داریم و این دغدغه و حساسیت ملی است.

پس لطفا به ما بپیوندید و از مردم بخواهید که آسمان‌شان را پس بگیرند. یعنی با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر کنید و دست‌کم دو روز در هفته ماشین‌تان را بیرون نیاورید.

گزارش‌گر: علی اکبر مجدراد

کد خبر : 11044 ساعت خبر : 7:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11044
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات