گردآوری شعر های سروده شده برای زرویی نصرآباد

آیین نکوداشت ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز فقید با رونمایی از مجموعه سروده ها در توصیف این شخصیت فرهنگی بهمنن ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با همکاری حوزه هنری مجموعه شعرها و سروده های برگزیده اهالی ادب و عموم مردم در سراسر کشور را که در توصیف زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد سروده شده‌اند، گردآوری کرده که همزمان با برگزاری آیین نکوداشت این هنرمند فقید در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد ادبی فرصت دارند سروده های خود را در چهار قالب رباعی، غزل، دوبیتی و شعر نو تا ۱۰ بهمن‌ماه به ایمیل jtfarhangi@gmail.com ارسال کنند یا برای اطلاع از جزئیات با شماره ۸۸۳۳۴۹۱۱-۰۲۱ تماس بگیرند.

بنا بر اعلام، این اقدام با توجه به سابقه معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در تجلیل از مقام استادان فرهنگی و هنری و به بهانه چهلمین روز درگذشت خالق ملانصرالدین انجام می‌شود.

زندگی نامه

ابوالفضل زرویی نصرآباد متولد ۱۵ شهریور سال ۱۳۴۷، با نام‌های مستعاری همچون ملانصرالدین، چغندرمیرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیزممتقی، میرزا یحیی و عبدل طنز می‌نوشت.

ابوالفضل زرویی نصرآباد؛ شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز در سال ۱۳۴۸ در شهر تهران به دنیا آمد.

ابوالفضل زرویی نصرآباد

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی است و از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی و فرهنگی خود را آغاز کرد.

زرویی در نشریاتی چون؛ گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و… همکاری داشته است.

سروده ها و نوشته‌های وی در نشریات با اسامی مستعار؛ ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدل و… شناخته می‌شود.

همچنین زرویی، پای بعضی از نوشته‌ها و سروده های خود در روزنامه همشهری از اثر انگشت استفاده کرده است.

زنده‌یاد زرویی نصرآباد ۱۰ آذرماه بر اثر عارضه قلبی در ۴۹ سالگی درگذشت.

پایان پیام

کد خبر : 110744 ساعت خبر : 10:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110744
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات