ما سیاسی‌کار نیستیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد حیدری گفت: جشنواره فیلم فجر، جشن مردمی سینمای ایران است و جشنواره سیاسی نیست. انتخابات هم در زمان خودش انجام می‌شود و ما را با سیاست کاری نیست.
وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در بخش نگاه نو دیدیم از همه ژانرهای مختلف اعم از سینمای دفاع مقدس، اجتماعی و سیاسی بودند که به زودی آمار دقیق‌تری از آنها را هم اعلام خواهیم کرد. در هر صورت فیلم‌ها تابع شرایط سیاسی روز ما هستند و فیلمسازان هم با نگاه تیزبینانه‌ای به این رویدادها می‌پردازند اما آن چیزی که ما در بخش فیلم‌های اول دیدیم نوید تنوع موضوعاتی است .
حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ام که سایه ممیزی همچنان بر روی فیلم‌ها مخصوصا در بخش نگاه نو وجود دارد پاسخ داد: برای ما کیفیت اثر خیلی مهم هست و این موضوع در دستور کار جشنواره فیلم فجر قرار دارد.
وی ادامه داد: ما هم تابع پروانه ساخت و نمایش هستیم اما تمامی آثار در بخش نگاه نو همان آثاری هستند که معرفی کردیم و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند باید چارپوب را رعایت کنیم.
حیدری درباره وضعیت فیلم آشغال‌های دوست داشتنی در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: فیلم آشغال های دوست داشتنی به دلیل این که در دوره سی و دوم جشنواره فیلم فجر فرم تقاضا پر کردند و فیلم را هم ارائه کردند و بعد از آن هر چند طبق آیین‌نامه در دوره سی و چهارم این کارگردان فرم را پر کرد اما ما آن را به هیات انتخاب ارائه ندادیم زیرا می‌بایست در این دو سال پروانه نمایش دریافت می‌کردند که نداشت. وی ادامه داد: همه فیلم‌هایی که پروانه ساخت داشتند طبق آیین‌نامه جشنواره فیلم در موعد مقرر فرم پر کردند و آن را ارائه دادن اصل بر انصاف و صداقت گذاشتیم که پاسخگوی همه شما باشیم.

پایام پیام

کد خبر : 11116 ساعت خبر : 12:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11116
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات