امر دشوار فیلمسازی از نظر مرتضی شایسته تهیه کننده سینمای ایران

امر دشوار فیلمسازی از نظر مرتضی شایسته تهیه کننده سینمای ایران. برای بیشتر دانستن در مورد امر دشوار فیلمسازی کافی است مطلب زیر را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرتضی شایسته تهیه کننده در بولتن سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ شماره سه نوشت: چون هزینه‌ها به مراتب افزایش یافته و دستمزد بازیگر نیز خیلی اضافه شده و همچنین سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم رونق یافته است، همه این مسائل به هر حال برای سینما موضوعاتی مهم به شمار می‌آید.

بنابراین ساختن یک فیلم فقط دریافت پروانه ساخت نیست و بسیاری مسائل دیگر در آن دخیل است.

امر دشوار فیلمسازی

بعد از انقلاب اسلامی، سینمای ما فراز و فرودها و دوره‌های مختلفی را طی کرده و فیلم‌های متفاوتی نیز در این سال‌ها ساخته شده است.

در بعضی دوره‌ها کار برای فیلمسازان راحت و گاهی هم برای دیگر فیلمسازان سخت بوده و در دوره‌هایی کنترل زیاد و در دوره‌هایی کنترل کم بوده است.

در حال حاضر سینمای ایران نسبت به اوایل انقلاب به مراتب پیشرفت کرده و سالن‌های بیشتری ساخته شده است همچنین مجتمع‌هایی با چندین سالن ایجاد شده است که این خیلی برای مردم امیدوارکننده و البته خوشحال کننده است.

بعد از تمام این فراز و نشیب‌ها به دوره اخیر رسیدیم که فیلمسازان به راحتی کار می‌کنند، اما در عین حال با مسائل و مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند، فیلمسازان بزرگ ما در حال حاضر با سختی‌های بسیار می توانند فیلم بسازند.

اکران جشنواره فجر محدود شود

جشنواره فجر را از سال ۶۶ به یاد دارم که بیشتر دوستان به سینما آزادی می‌رفتند، بعد از مدتی سینماهایی نظیر پایتخت، جمهوری و فردوسی ویژه تهیه کنندگان بود که ما آنجا حضور داشتیم.

در آن زمان جشنواره فرصتی بود که فیلم ها را همراه دیگر دوستان ببینیم، اما در دو سال اخیر این همراهی کمتر شده است.

‌‌معتقدم برگزاری جشنواره فجر برای سینمای ایران لازم است و باید گسترش پیدا کند و بزرگتر و حرفه‌ای تر شود، و البته در عین حال تعداد فیلم ها و سالن نمایش کاهش پیدا کند، تعداد سالن های نمایش در تهران و شهرستان برای نمایش فیلم های فجر خیلی زیاد ‌است و این به روند اکران فیلم در طول سال لطمه می‌زند.

جشنواره فجر تبدیل به جایی شده که انگار قرار است همه مردم، فیلم‌ها را ببینند.

بنابراین معتقدم اکران های جشنواره فجر باید به شدت محدود شود.

بهترین خاطرات فیلم فجر فیلم «مادر» علی حاتمی را اولین بار در سینما آفریقا و «ردپای گرگ» را در سینما «کریستال» لاله زار دیدم.

از شلوغی قیامتی به پا بود.

فیلم «افعی» را در سینما صحرا ساعت ۱۰ شب دیدم که تا دو بامداد جمعیت ایستاده بودند و متفرق نمی‌شدند و درباره فیلم حرف می‌زدند.

مرتضی شایسته تهیه کننده سینمای ایران

پایان پیام

کد خبر : 111330 ساعت خبر : 5:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111330
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات