پذیرایی لاکچری در زمان برگزاری جلسات دفاع پایان‌نامه دانشجویان ممنوع شد

پذیرایی لاکچری در زمان برگزاری جلسات دفاع پایان‌نامه دانشجویان ممنوع شد. برای بیشتر دانستن در این مورد کافی است مطلب زیر را مطالعه کنید.

بر اساس بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به اینکه برخی از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در زمان برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه و رساله، متحمل هزینه هایی اجباری برای تهیه اقلام پذیرایی و بعضا هدیه شده‌اند، موکدا اعلام می شود انجام این امور به هر نحو ممکن ممنوع است.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: از آن روزی که یکی از همکلاسی‌های دوره ارشدم را دیدم که مراسم پذیرایی جلسه دفاع را به گروه برگزار کننده سپرده بود با خودم گفتم این کار کم‌کم دارد به جاهای باریک می‌کشد.‌

پذیرایی لاکچری

همین رفیق لاکچری ما سه سال گذشته مبلغ هنگفتی را به یک اکیپ برگزار کننده پرداخته بود تا به قول خودش در روز دفاع استرس رنگ پرتقال‌ها و تازگی شیرینی‌ها را نداشته باشد.

و از زرق و برق مراسم همین‌قدر برایتان بگویم که کم مانده بود برای جلسه دفاع یک تم هم تعریف شود و مثلا اساتید و دانشجویان با تم سرخ‌پوستی در جلسه حاضر شوند.

بله، اگر شما از آن دانشجویانی هستید که پذیرایی دفاع را از بوفه دانشگاه تهیه می‌کنید و با یک رانی و کیک شکلاتی درنا سر و ته قضیه را هم می‌آورید باید بدانید مردم چه کارها که نمی‌کنند تا این اتفاق تاریخی با تشریفات هرچه تمام‌تر برگزار شود.

این آیین پذیرایی جلسات دفاع هم خوب است و هم بد.

بنده به عنوان یک دانشجوی دفاع درنوردیده می‌گویم وجود پذیرایی از یک طرف اندکی سر اساتید محترم را گرم می‌کند تا کم‌تر نیاکان دانشجوی گرامی را جلوی چشم‌اش بیاورند از سوی دیگر هزینه‌های برگزاری این پذیرایی‌ها گاه سر به فلک می‌کشد و برای دانشجوی عزیز که جز جیب مبارک پدر و مادر پناهی ندارد گران تمام می‌شود.

پذیرایی جلسه دفاع در حد و اندازه معقول‌اش نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوب است.

به جای ممنوعیت انجام این کار بایستی قوانینی وضع شود برای قرار دادن چارچوب.

مثلا می‌شود بسته‌های مختص پذیرایی جلسه دفاع توسط بوفه و یا سلف دانشگاه تهیه شود و هر دانشجو به اندازه نیاز آن را تهیه کند.

این‌طور هم مراسم و پذیرایی‌هایشان یکسان است و هم دانشجویان دردسر کم‌تری می‌کشند و هیچ‌کس با خودش فکر نمی‌کند پذیرایی‌اش بهتر از دیگری بود یا بدتر.

پایان پیام

کد خبر : 111489 ساعت خبر : 10:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111489
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات