بهبود تصفیه پساب و افزایش استفاده مجدد آب به اقتصاد کشور کمک می‌کند

بهبود تصفیه پساب و افزایش استفاده مجدد آب به اقتصاد کشور کمک می‌کند. برای اطلاع دقیق‌تر از این موضوع تنها کافی است مطلب زیر را کمی با دقت مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اندیشکده تدبیر آب ایران جزوه‌ای منتشر کرده است با نام پساب، منبع بهره‌برداری‌نشده.

این مقاله ترجمه‌ای است از:

WWAP (United Nations World Water Assessment Programme). 2017. The United Nations World Water Development Report 2017. Wastewater: The Untapped Resource. Paris, UNESCO. Executive Summary

این ترجمه را در چند بخش در گلونی بخوانید:

ایجاد محیط مساعد برای تغییر

بهبود تصفیه پساب افزایش استفاده مجدد آب و بازیابی محصولات جانبی مفید، گذار به یک اقتصاد گردشی را با کمک به کاهش برداشت آب و هدررفت منابع در سامانه‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی پشتیبانی می‌کند.

چارچوب‌های حقوقی و مقرراتی مناسب

چارچوب مقرراتی اثربخش، نیازمند آن است که مرجع پیاده‌سازی از ظرفیت لازم فنی و مدیریتی بهره‌مند باشد و به شیوه‌ای مستقل، با اختیارات کافی برای اعمال قواعد و مقررات عمل نماید. شفافیت و دسترسی به اطلاعات، مشوق رعایت مقررات است، چون اعتماد میان مصرف‌کنندگان را درباره پیاده‌سازی و فرایندهای اعمال قانون به وجود می‌آورد.

بهبود تصفیه پساب و افزایش استفاده مجدد آب به اقتصاد کشور کمک می‌کند

پیشرفت در این زمینه نیازمند رویکرد انعطاف‌پذیر و تدریجی خواهد بود.

سیاست‌ها و ابزارهای مقرراتی در سطح محلی پیاده می‌شوند و نیاز است با شرایط متغیر تطبیق یابند.

بنابراین، مهم است که پشتیبانی سیاسی نهادی و مالی به اقدامات پائین به بالا و تدارک محلی و کوچک‌مقیاس (یعنی نامتمرکز) خدمات مدیریت پساب معطوف شود.

مقررات جدید درباره استفاده مجدد و بازیافت محصولات جانبی پساب نیز لازم هستند.

درباره استانداردهای کیفیت برای این محصولات غالباً قوانین اندکی وجود دارد (یا هیچ قانونی وجود ندارد)، در نتیجه عدم قطعیت را در بازار به وجود می‌آورد و می‌تواند مانع سرمایه‌گذاری شود.

بازار این قبیل محصولات می‌تواند با مشوق‌های مالی یا حقوقی رونق یابد (برای نمونه، اختلاط الزامی فسفات‌های بازیافتی در کودهای مصنوعی).

پایان پیام

کد خبر : 112782 ساعت خبر : 5:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112782
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات