بایوتیپ استرای یا پدربزرگ کارتون چیست و چه کارهایی با آن می‌توان انجام داد؟

بایوتیپ استرای یا پدربزرگ کارتون چیست و چه کارهایی با آن می‌توان انجام داد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بایوتیپ استرای، پدر بزرگ کارتون، یک پرده نقش‌دار بافت سوزنی است روی یک نوار کتانی دراز که بیش از ۷۰ متر طول دارد. این پرده جزئیات تهاجم به انگلستان را که در سال ۱۰۶۶ به وسیله ویلیام فاتح انجام شد، نمایش می‌دهد. ساخت این پرده احتمالا به دستور برای ناتنی ویلیام به نام اودو، اسقف بایو انجام گرفته که چهره خود او نیز روی آن نقاشی شده است.

بایوتیپ استرای یا پدربزرگ کارتون

موجودیت این پرده نقش‌دار برای اولین بار در سال ۱۴۷۶ به ثبت رسیده است. این پرده فقط یک بار برای تزیین کلیسای بایو ساخته شد و تاریخ اولین تجدید ساخت آن ۱۷۳۰ است.

توافقنامه‌ای وجود دارد که بنا بر آن، این پرده بلافاصله بعد از فتح انگلستان از پشم هشت‌رنگ ساخته شد. نوع ماجراها به خوبی با نبرد هستینگز مطابقت دارد.

حاشیه این پرده با تصاویر مربوط به داستان‌های ازوپ و صحنه‌هایی از کشاورزی و شکار تزئین شده است.

حملهٔ نرمن‌ها به انگلستان در قرن یازدهم میلادی توسط سپاهی متشکل از سربازان نرمن، برتون، و فرانسوی به فرماندهی دوک ویلیام دوم نرماندی، که بعداً به ویلیام فاتح مشهور شد، رخ داد و به اشغال انگلستان منجر شد.

ادعای ویلیام بر تاج و تخت انگلستان از رابطهٔ خویشاوندی او با پادشاه آنگلوساکسون ادوارد معترف نشئت می‌گرفت.

ادوارد از خود فرزندی نداشت و شاید خودش ویلیام را به فکر تاج و تخت انگلستان انداخته بود. ادوارد در ژانویهٔ ۱۰۶۶ درگذشت و برادرزنش هارولد گادوینسون جانشین او شد.

هارالد هاردرادا، شاه نروژ، در سپتامبر ۱۰۶۶ به شمال انگلستان حمله کرد و در نبرد فولفورد پیروز شد اما در ۲۵ سپتامبر ۱۰۶۶ در نبرد استمفورد بریج از هارولد شکست خورد و کشته شد.

چند روز بعد سپاه ویلیام در سواحل جنوبی انگلستان پهلو گرفت. هارولد به سمت جنوب رهسپار شد تا به مقابله با او برخیزد اما بخش اعظمی از سپاهش را با خود به جنوب نیاورد.

سپاهیان ویلیام و هارولد در ۱۴ اکتبر در نبرد هیستینگز با یکدیگر جنگیدند که پیروزی نصیب ویلیام شد و هارولد در درگیری‌ها کشته شد.

پایان پیام

کد خبر : 114177 ساعت خبر : 12:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114177
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات