جشنواره سفرنامه نگاری دزفول گرام آغاز شد، جشنواره‌ای با محوریت سفرنامه نویسی

جشنواره سفرنامه نگاری دزفول گرام به مشارکت شهرداری دزفول آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی جشنوار سفرنامه نگاری دزفول گرام با هدف تولید محتوای هدفمند و خلاقانه در موضوع معرفی شهر دزفول از سه شنبه ۲۱ اسفند ماه در شهر دزفول آغاز شد.

در این برنامه در حدود ۶۰ نفر از سفر نویسان در طی چهار روز به رقابت می‌پردازند.

محمد گایینی دبیر این جشنواره، دزفول گرام را پس از ماکو گرام به عنوان دومین جشنواره که با محوریت سفرنامه نگاری در سال ۹۷ برگزار می‌شود معرفی کرد.

گایینی افزود، دزفول گرام با هدف تلاش در جهت تولید محتوی خلاقانه و هدفمند به منظور معرفی هرچه بهتر شهرستان دزفول طرح ریزی شده است که در دو بخش ملی و بومی محلی برگزار می‌شود.

بخش ملی این رویدا در دو بخش ایسنتاگرام و وبلاگ انجام خواهد شد و در بخش بومی محلی در یک بخش اینستاگرام و وبلاگ انجام می‌شود.

گائینی کمبود محتوی خلاقانه به زبان انگلیسی را نقطه ضعف عمده در صنعت گردشگری قلمداد کرد و افزود به منظور تقویت و تلاش در جهت تولید محتوی به زبان انگلیسی، رقابتی بین بلاگرها در بخش تولید محتوای در این بخش نیر تدارک دیده شد.

دبیر جشنواره سفرنامه نگاری دزفول گرام، در موضوع انتخاب دزفول برای برگزاری این رویداد افزود با توجه به آمادگی مسئولین شهر دزفول برای میزبانی این رویداد مهم، دزفول ، پس از ماکو، به عنوان دومین شهر میزبان این رویداد انتخاب شد.

جشنواره سفرنامه نگاری
جشنواره سفرنامه نگاری

گایینی افزود در صورتی که نگاه به مقوله گردشگری یک نگاه کارشناسانه باشد که قرار است اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، در اولین قدم نیاز به تولید محتوای خلاقانه آن هم به بهترین شکل ممکن حس می‌شود، که بر اساس این محتوا می‌توان جذب توریست داشت که خوشبختانه مسئولین شهرستان دزفول، با درخواست میزانی از این رویداد قدم مهمی در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان برداشتند،

دبیر جشنواره دزفول گرام، ضعف و نبود محتوای خلاقانه را به عنوان یکی از مشکلات و معضلات اصلی مقاصد گردشگری برشمرد و افزود:

در بحث بازاریابی گردشگری، شناخت و معرفی خلاقانه مقصد، اولین و مهم ترین قدمی است که منجر به تولید درآمد می‌شود.

گائینی افزود: رویدادهای گرام با شناسایی افراد توانمند در بحث تولید محتوی خلاق و تدارک سفر این افراد به شهرهای محل برگزاری رویداد در قالب یک سفر کوتاه و تشویق آنها به تولید محتوای خلاقانه آن هم به بهینه ترین شکل نقش عمده‌ای هم در شناسایی پتانسل‌های بالقوه و کمتر دیده شده و پرداختن به آنها را دارند و هم کمک می‌کند تا آن دسته از جاذبه‌هایی که معروف و مطرح هستند از زاویه دید سفرنویس‌ها تحلیل شوند و ابعاد جدید آنها آشکار شود.

گائینی در موضوع شیوه شرکت در جشنواره سفرنامه نگاری گفت: در مرحله اول ۳۰۰ نفر از بلاگرها ثبت نام کردند که در مرحله نخست داوری ۷۲ نفر در بخش‌های مختلف برای حضور در این رقابت انتخاب شدند.

که در نهایت پس از پایان جشنواره ۳ نفر در بخش اینستاگرام ، یک نفر در بخش وبلاگ و یک نفر در بخش انگلیسی و دو نفر در بخش بومی محلی برنده خواهند شد.

گایینی در انتها با تشکر از مجموعه شورای شهر و شهرداری دزفول که علاقه‌مندانه در امر اجرای این برنامه پیش‌قدم شدند افزود تمامی محتوی تولید شده توسط شرکت کنندگان در این جشنواره در اختیار مجموعه شهرداری قرار می‌گیرد و پس از اتمام جشنواره در مرحله پردازش اطلاعات تیم اجرایی دزفول گرام این مجموعه را تا پردازش محتوا و رسیدن به خروجی‌های مطلوب و عملی همراهی و یاری می‌نماید.

گزارشگر: امیر حسین ارکیان

پایان پیام

کد خبر : 117364 ساعت خبر : 11:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117364
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات