همکاری فرهنگی هنری آلمان و ایران

«مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با رایزن فرهنگی سفارت آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و مشاور فرهنگی و هنری شهردار تهران با دکتر «راینر بوتس» رایزن و مدیر برنامه‌های فرهنگی سفارت آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دکتر «راینر بوتس» ضمن ابراز خوشحالی از حضور در خانه هنرمندان ایران، به همکاری با خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته که در ایران به سر می‌برم با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای فرهنگی و هنری این کشور آشنا شده‌ام، در این میان خانه هنرمندان ایران یکی از مراکز بسیار مهم در زمینه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری است. سال گذشته هفته فرهنگی آلمان در این خانه برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شد، امیدوارم در سال جدید نیز بتوانیم با حضور مدیرعامل جدید این خانه، برنامه ها و پروژه‌های موفق‌تری برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.
«مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز با اشاره به اهمیت تعاملات فرهنگی و هنری میان دو کشور گفت: آلمان کشوری است که در مغرب زمین در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری و فلسفی بسیار تاثیرگذار بوده است، از سوی دیگر ایران نیز در آسیا و منطقه خود تاریخچه درخشانی از لحاظ فرهنگ و تمدن دارد که برای همگان شناخته شده است.
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: زمینه‌های فرهنگی و تاریخی دو کشور امکان همکاری بیشتر را میان ایران و آلمان فراهم کرده است. همان طور که در گذشته نیز این دو کشور با یکدیگر ارتباط و تعامل بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف از فرهنگ و هنر تا علم و صنعت داشته اند، در آینده نیز قطعاً امکان تعاملات بیشتر میان دو کشور وجود دارد.
رایزن فرهنگی سفارت آلمان نیز با اشاره به نقش مهم فرهنگی و هنری ایران گفت: در میان محققان و باستان شناسان آلمانی، سابقه ارزشمند تاریخی ایران بارها مورد تائید و توجه قرار گرفته است. ایران در واقع با تاریخچه تمدنی خود نقش فرهنگی بسیار مهمی را در منطقه بازی می‌کند، به همین منظور آلمان علاقه بسیار زیادی برای تعامل بیشتر با ایران در زمینه فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری دارد.
دکتر «راینر بوتس» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری آلمان در خانه هنرمندان ایران گفت: ما از سال ۲۰۰۹ برای اولین بار در قالب جشنواره تئاتر فجر در خانه هنرمندان ایران حاضر شدیم، در سال‌های بعد چند نشست با موضوع تاریخ هنر آلمان در خانه هنرمندان ایران برگزار کردیم و در مهرماه سال گذشته نیز در قالب هفته فرهنگی آلمان نشست‌های مختلف ادبی، نمایش فیلم و نمایشگاه تجسمی در نگارخانه‌های این خانه برگزار کردیم.
«مجید رجبی معمار» با استقبال از برگزاری ‌برنامه‌های فرهنگی و هنری آلمان در خانه هنرمندان ایران گفت: خانه هنرمندان ایران با توجه به امکانات خوبی که دارد از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری آلمان استقبال می‌کند چراکه این خانه محل حضور همه ی دوستدارن و علاقه مندان به فرهنگ و هنر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: خانه هنرمندان ایران این پتانسیل را دارد که نه فقط در یک هفته مشخص بلکه در طول سال میزبان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بین‌المللی باشد.
دکتر «راینر بوتس» رایزن و مدیر برنامه‌های فرهنگی سفارت آلمان نیز با استقبال از این پیشنهاد گفت: در آلمان به دلیل وجود نهادهای فرهنگی و هنری متعدد از جمله «خانه هنر دنیا» در برلین امکان این همکاری و تعامل وجود دارد و من امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم شرایط این همکاری فرهنگی و هنری میان خانه هنرمندان ایران با مراکز فرهنگی و هنری آلمان را مهیا سازم.
در این دیدار هم چنین دکتر «سیدعماد حسینی» معاون پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران از آمادگی برای برگزاری نشست‌های پژوهشی با همکاری بخش فرهنگی سفارت آلمان خبر داد.

پایان پیام

کد خبر : 11876 ساعت خبر : 2:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11876
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات