فواد گودرزی و گزارش تصویری او از منطقه پلدختر اختصاصی پایگاه خبری گلونی

فواد گودرزی و گزارش تصویری او از منطقه پلدختر اختصاصی پایگاه خبری گلونی

پایگاه خبری گلونی پس از وقوع سیلاب سهمگین اواخر تعطیلات نوروزی در لرستان، مسئولان یکی پس از دیگری به مناطق سیل زده استان همچون شهرستانهای معمولان و پلدختر آمدند تا از نزدیک ضمن ارزیابی مناطق سیل زده از مدیریت رسیدگی به مناطق سیل زده آگاه شوند و دستورات لازم برای انجام اقدامات مورد نیاز در مناطق بحران زده را بدهند.

گزارش تصویری فواد گودرزی از منطقه پلدختر اختصاصی پایگاه خبری گلونی را در زیر مشاهده می‌کنید:

آنچه که از مناطق سیل زده مشهود است با وجود خدمات رسانی گسترده ارگان‌های مختلف همچون سپاه، مدیریت بحران، هلال احمر و ارتش سیل زدگان بیش از غذا و آب به تامین ماشین آلات مورد نیاز برای خروج هر چه سریعتر گل و لای ۲ متری از خانه هایشان و نیز پوشاک و لوازم بهداشتی و لوازم اولیه زندگی را خواستارند.

اگر چه نیروی انسانی برای امدادرسانی به سیل زدگان به وفور دیده می‌شود بوده اما با توجه به عمق فاجعه رخ داده نیاز است مدیریت منسجم‌تری برای امدادرسانی بکار گرفته شود چرا که گل و لای وارد شده به خانه های سیل دیده در حدی است که وسایل خانه در میان حجم انبوه گل و لای در برخی خانه‌های آسیب دیده به سقف چسبیده‌اند.

علاوه بر آن خیلی از مدارس و امکانات عمومی مناطق سیل زده لرستان قابل استفاده نیستند.

سیل زدگان علاوه بر آنکه خانه شان از دست رفته، زمین‌های کشاورزی و وسیله امرار و معاش شان نیز از بین رفته است حالا برخی سیل زدگان از ان نگرانند که کمک نقدی به آنان در حد همان ۵ میلیون تومانی باشد که قرار است به صورت بلاعوض به آنها پرداخت بشود.

نماینده ولی‎فقیه لرستان از نبود تجهیزات ویژه مقابله با سیل در استان انتقاد کرد

 آیت‌الله سید احمد میرعمادی در جلسه ستاد بحران استان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در جریان سیل اخیر مجموعه نمایندگان وزارت نیرو با تمام وجود تلاش کردند اما با نداشتن تجهیزات و امکانات که این موارد باید گفته شود.

وی با بیان اینکه از استانی که در طول تاریخ سیل ندیده‌اند تجهیزات برای کمک به لرستان آمده است در حالی‌که ما نداریم، افزود: نمی‌گوییم که نباید داشته باشند اما استان ما نیز نیاز به این امکانات دارد و باید تامین شوند.

پایان پیام

کد خبر : 118995 ساعت خبر : 6:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118995
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات