آقای استاندار وعده پل دره خزینه چه شد؟

آقای استاندار وعده پل دره خزینه چه شد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابتدای سال گذشته بود که افراد ناشناسی پل معلق دره خزینه پلدختر را تخریب کردند. تاکنون نه مسببان آن مشخص شده‌اند و نه وعده‌هایی که استاندار لرستان داده بود عملی شده است.

پس از تخریب این پل و انعکاس زیاد آن در فضای مجازی، دکتر موسی خادمی استاندار لرستان در این مورد یادداشتی منتشر کرد و وعده بازسازی این پل را داد.

ایشان در این یادداشت این نکته را هم نوید داد که در سال نودوهفت با همکاری مسئولین در استان ایلام بتوانیم در این منطقه به نحو مناسبی پذیرای گردشگران عزیز باشیم.

اکنون که نخستین ماه سال ۹۸ هم در حال سپری شدن است نه تنها تغییری در وضعیت گردشگری این منطقه روی نداده بلکه هنوز اقدامی در مورد ساخت پل معلق وعده داده شده نیز انجام نشده است.

آقای استاندار وعده پل دره خزینه چه شد؟

وعده‌ ساخت پل دره خزینه چه شد و چرا عملی نشد که مصیبت سیل هم به آن اضافه شد.

ساختن یک پل معلق در این مکان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری این منطقه در کنار معرفی تالاب‌های پلدختر، می‌تواند نقش زیادی در توسعه اقتصادی لین قسمت از استان لرستان داشته باشد.

پل «دره خزینه» به طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر و حدود ۸۵ سانتی‌متر تا یک متر دهنه ورودی دارد که در سال ۸۲ توسط وزارت نیرو به‌منظور رفت‌وآمد و انتقال گروه مطالعاتی و کارکنان سد کرخه ۲ بر روی رودخانه سیمره احداث‌ شد.

بنا به دلایلی سد کرخه متوقف‌ شد و این پل به اداره امور عشایر پلدختر واگذار شد که برای تردد احشام و برای راه دسترسی عشایر منطقه از آن استفاده شود.

این پل باوجود ایمن نبودن و نداشتن استحکام کافی، مقصد تورهای گردشگری شد که رای دیدن طبیعت دره خزینه و عبور از این پل به آنجا می‌رفتند.

دره‌خزینه نام جاذبه‌ای منحصر به فرد است که در میانه‌های جاده پلدختر به اندیمشک و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد.

این دره نشانه‌هایی از فرسایش در طی سال‌های دور و دراز را دارد و گویی پس از فراز و نشیب‌های بسیار به شکل امروزی خود درآمده است.

در کنار نقش و نگارهایی که بر دیواره‌های دره‌خزینه به چشم می‌خورند، عبور رودخانهٔ کرخه از میان این دره جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و با عبورش طراوت را مهمان این منطقه می‌کند.

طراوت و زیبایی‌ها را که کنار بگذاریم شباهت بسیار زیاد این جاذبه با گرندکانیون آمریکا ویژگی خاصی است که در کمتر جایی در ایران به این شکل دیده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 119127 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119127
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات