تور گردشگری لرستان را درست انتخاب کنیم؛ این استان مناطق دیدنی زیادی دارد

تور گردشگری لرستان را درست انتخاب کنیم

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی: لرستان از جمله مکان‌هایی است که هر ایرانی حداقل باید یک بار به آن‌جا سفر کند.

از مکان‌های گردشگری گرفته تا آثار باستانی.

از دریاچه کریستالی و آب زلال و فرح‌بخش گهر گرفته تا تپه باستانی دژ شاپورخواست و فلک‌الافلاک.

لرستان جای دیدنی کم ندارد.

دریاچه کیو، تنگه شیرز، آبسار بیشه، مسجد جامع بروجرد، سنگ نوشته‌ها و غارهایی که زمانی سکونت‌گاه انسان‌های اولیه بوده‌اند و مناظر بسیار زیبایی که همه و همه در سرزمین اعجاب‌انگیز لرستان قرار دارند، هر انسانی را برای دیدن این سرزمین تشویق می‌کند.

قرار گرفتن لرستان در ارتفاعات کوه‌های زاگرس از لحاظ پوشش گیاهی، این استان را تیدیل به سرزمینی غنی از جنگل‌های بلوط و چنار و گیاهان بسیاری کرده است.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند خودشان به سفر بروند که این کار دارای حسن‌هایی مانند امکان توقف در هرمکان یا سکونت در هر مکان و همچنین از لحاظ زمانی نیز فردی که خودش به تنهایی مسافرت می‌رود، آزادتر است.

اما عده‌ای نیز هستند که ترجیح‌شان تور گردشگری است.

تور گردشگری لرستان را درست انتخاب کنیم

تورهای گردشگری نیز اگر به درستی انتخاب شوند، امکان سفری پرهیجان را به مسافرشان می‌دهند، اما باز هم تاکید می‌کنم که باید به درستی انتخاب شوند.

به عنوان مثال اولین نکته در انتخاب تور گردشگری داشتن مجوز تور گردشگری است.

تورهایی هستند که مجوز ندارند، پس بیمه هم ندارند و ممکن است اتفاقات غیر مترقبه‌ای بیفتد که در صورت نداشتن مجور و باعث مشکلات فراوانی خواهد شد.

بحث دیگر در انتخاب تور گردشگری لرستان، بحث کاربلد بودن است.

یعنی تورهایی هستند که فقط مجوز دارند و کاربلد نیستند.

به عنوان مثال تورلیدری دارند که خودشان آنچنان آن مکان مورد نظر را بلد نیستند، که این نکته باعث می‌شود به مسافری که تور را انتخاب کرده اطلاعات کافی نرسد.

اما وقتی تورلیدر خودش طبیعت‌گرد باشد و به مسیر و راه کاملا اشراف داشته باشد، باعث می‌شود مسافران نیز احساس خوبی داشته باشند.

البته نکات بسیاری در انتخاب تور تأثیر دارند، مثلا قیمت، نوع پذیرایی و چیزهای دیگر، اما این چند تکته از نکات ضروری هستند که باید در همان ایتدای انتخاب تور به آن‌ها توجه کرد تا سفری خوب شکل بگیرد.

پایان پیام

کد خبر : 122352 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122352
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات