هتل صخره ای آیینه دق خرم‌آبادی‌ها شده است؛ بیش از بیست سال انتظار برای افتتاح

هتل صخره ای آیینه دق خرم‌آبادی‌ها شده است

 پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: داستان پایان ساخت و زمان افتتاح هتل صخره ای خرم‌آباد دیگر تکراری شده است.

هتلی که شهروندان خرم‌آبادی به طنز آن را جزیی از بافت فرسوده این شهر به حساب می‌آورند.

البته این حرف زیاد هم بی‌راه نیست چون در ایران به دلیل پایین بودن کیفیت مصالح و اجرای پروژه‌های ساختمانی، عمر مفید سازه‌ها ۴۰ تا ۴۲ سال برآورد می‌شود.

اکنون که بیش از ۲۰ سال از شروع این پروژه می‌گذرد درمی‌یابیم که به میانسالی رسیده است و سازه آن با توجه به همین استانداردها، رو به زوال است.

۶ دولت و ۹ استاندار آمدند و رفتند و این هتل هنوز افتتاح نشده است.

هتل صخره‌ای که در محل پارک صخره‌ای که یک مکان تفریحی و عمومی با منظره‌ای زیباست ساخته شده، از همان ابتدا با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد.

اشراف کامل به منطقه نظامی و امنیتی، تصاحب املاک عمومی، بالارفتن قیمت زمین این منطقه، ساخت بلوک جدید بدون پروانه ساخت‌وساز و چند مورد دیگر پروژه را با بن‌بست مواجه کرده است.

زیاده‌خواهی‌های سرمایه‌گذار هم بزرگترین مانع این پروژه است.

سرمایه‌گذار ۱۲ هزار متر مربع از پارک صخره‌ای را برای ساخت راه و پارکینگ می‌خواهد.

هتل صخره ای آیینه دق خرم‌آبادی‌ها شده است

در گذشته ۳ هزار متر واگذار شده اما به دلیل اینکه طبق مصوبه باید شرایط برای استفاده عموم از فضای سبز وجود داشته باشد، امکان اینکه ۱۲ هزار متر مربع به آن‌ها واگذار شود وجود ندارد و راه و شهرسازی طبق قانون فقط مجاز به واگذاری ۵۰۰۰متر مربع دیگر است.

بلوک جدید هم مشکلات را بیشتر کرد. سازه‌ای که سرمایه‌گذار جدید، بدون گرفتن پروانه ساخت و طبق قول شفاهی استاندار و شهردار سابق اجرا شد و اکنون برحسب حکم ماده ۱۰۰ شهرداری، باید یک طبقه از آن تخریب و باقی بنا مورد جریمه قرار گرفته است.

همه این مشکلات در هر شهر و استانی و کلاً در پروژه‌های عمرانی وجود دارد ولی مسئله اینجاست که در این استان عظمی جدی برای حل آنها وجود ندارد.

سرمایه‌گذار و مدیران پس از صدها جلسه و وعده و وعید، هنوز نتوانسته‌اند به یک راه حل برای پایان این مشکلات برسند.

هتل صخره ای که قرار بود ۵ستاره باشد و شروعی برای توسعه صنعت گردشگری خرم‌آباد، اکنون نماد ناکارآمدی مدیران و آیینه دق شهروندان شده است.

پایان پیام

کد خبر : 122631 ساعت خبر : 1:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122631
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات