شعرخوانی در شب بارانی ایلام

سومین محفل شعرخوانی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در حالی در ایلام برگزار شد که به دلیل بارش شدید باران و لغو سفرهای هوایی به این شهر، شاعران تهرانی موفق به شرکت در محفل سوم نشدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‌ محفل شعرخوانی غرب کشور، شامگاه شنبه پس از دو محفل قم و شهرری به دبیری جلیل صفربیگی و با مشارکت شاعران استان‌های غربی کشور در ایلام برگزار شد.

در این برنامه، استاندار ایلام با تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه ملی ادامه داد: شعر در ادبیات مردم ایران، نقش اساسی و مهمی دارد و در تاریخ کتبی کشورمان، موضوع شعر از جایگاه بالایی برخوردار است. چنان‌که در طول تاریخ نیز مقوله شعر مورد عنایت مردم قرار گرفته است.

محمدرضا مروارید اضافه کرد: قطعاً شعرهایی که برای مردم سروده شده، ماندگاری بیش‌تری داشته و این اشعار سینه به سینه و یا احیانا به صورت مکتوب در اختیار نسل‌های بعدی قرار گرفته است.

مروارید تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحول بزرگی در حوزه شعر و ادبیات روی داده است و این تحول، شامل حال فرهنگ‌دوستان و شعرای استان ایلام نیز شده است.

استاندار ایلام گفت: در حال حاضر استان ایلام دارای شعرای والامقامی در سطوح ملی و بین‌المللی بوده و این مایه افتخار مردم فرهنگ‌دوست و فرهنگ‌پرور استان ایلام است. شعرهای پرباری که توسط شعرای ایلامی به یادگار مانده، مرهون تلاش ادیبان و شاعران پرتلاش و سینه‌سوخته است.

وی در پایان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیش‌تر روی موضوع اطلاع‌رسانی این برنامه فعالیت می‌کرد؛ چرا که با توجه به علاقه مردم ایلام به شعر و ادب، انتظار می‌رفت افراد بیش‌تری از این برنامه استقبال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: محفل شعر فجر، یادآور فجرآفرینان است و من از همین‌جا به همه فجرآفرینان خاضعانه تعظیم کرده و نسبت به امام شهیدان و شهیدان والامقام فجرآفرین سر تعظیم فرود می‌آورم.

علی نیاکان اضافه کرد: تا ورود به ایام‌الله دهه فجر ۹ روز دیگر باقی مانده است و این محفل نورانی پیش زمینه ورود به این ایام‌الله بوده که آن را گرامی داشته و به فال نیک می‌گیریم.

سومین محفل شعرخوانی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در ایلام با حضور شماری از مسئولان ارشد استان، مردم فرهنگ‌دوست استان ایلام، شعرای استانی و شماری از چهره‌های ملی شعر معاصر ایران در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برپا شد.

بهروز یاسمی، اصغر عظیمی‌مهر و … از جمله شاعرانی بودند که در این محفل شعری به عنوان مهمان حضور داشتند و افزون بر آنان، شاعران دیگری همچون ظاهر سارایی، حبیب‌الله بخشوده، حسین شکربیگی، محمدرضا رستم‌پور، فرهاد شاهمرادیان، محمدعلی قاسمی و … به عنوان میزبان در این محفل حاضر شده و اشعار خود را قرائت کردند.

بارش شدید باران و برودت هوا، هرچند پرواز شاعران تهرانی را لغو کرد، اما مانعی برای برپایی سومین محفل شعرخوانی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در ایلام نشد.

چهارمین محفل شعرخوانی شعر فجر، روز پنجشنبه با موضوع «شعر جوان» در خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران برگزار می‌شود. همچنین نخستین محفل خارجی این جشنواره، اکنون با سفر تنی چند از شاعران ایرانی به لبنان در این کشور در جریان است.

دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اوایل اسفندماه امسال با دبیری علمی دکتر اسماعیل امینی و به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به کار خود پایان می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 12602 ساعت خبر : 0:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12602
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات