معرفی فیلم سینمایی رقصنده سایه به قلم رضا رحیم خانی؛ فیلمی تاریخی و هیجان انگیز

معرفی فیلم سینمایی رقصنده سایه به قلم رضا رحیم خانی؛ فیلمی تاریخی و هیجان انگیز

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا رحیم خانی در معرفی فیلم رقصنده سایه نوشت: فیلم سینمایی رقصنده سایه بر اساس رمانی نوشته تام برادبی که نویسندگی فیلمنامه این فیلم را هم به عهده داشت و با کارگردانی جیمز مارش فیلمسازی که سابقه‌ی کارگردانی فیلم مردی روی سیم که جایزه اسکار بهترین فیلم مستند کسب کرده بود، ساخته شد.

معرفی فیلم سینمایی رقصنده سایه
پوستر فیلم سینمایی رقصنده سایه

سایه رقصنده داستان مامور ارتش جمهوری‌خواه ایرلند که به خاطر فرزندش مجبور می‌شود به عنوان خبرچین سازمان ام‌آی۵ مشغول به کار می‌شود تا از امنیت و رفاه پسرش مطمئن شود اما…

فیلمساز با سابقه درخشان مستند سازی که در کارنامه داشته سعی کرده نیم نگاه مستندی به درگیری‌های دهه‌ی نود میلادی بین ارتش جمهوری‌خواه و سازمان اطلاعات داخلی انگلستان ام‌آی‌۵ داشته که بر خلاف فیلم‌های کن لوچ با نگاهی بی‌طرفانه نسبت به این چالش که همچنان در بین ارتش جمهوری‌خواه و انگلستان که هنوز حل نشده توانسته ذهن مخاطب را درگیر این چالش کند.

چون نقطه‌ی مقابلی هم در تئاتر لندن وجود داشت که در نمایشنامه ستوان اینیشمور ارتش جمهوری ایرلند را مارتین مک دونا کارگردان تاتر و سینمای ایرلندی به چالش کشیده بود که این نمایشنامه در کشورمان با کارگردانی حسن معجونی به روی صحنه رفت.

این فیلم اکران جشنواره‌ای این فیلم در جشنواره ساندس ۲۰۱۲ بود و در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم برلین و بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شرکت کرد.

روزنامه گاردین در مقاله‌ای این فیلم را تریلر هیجان انگیز نامید.

از شصت و نه کاربر سایت روتن تومایتوز فیلم نمره هشتاد و دو درصد را کسب کرد و انجمن منتقدان سینمایی امپایر نمره چهار از پنج شایسته این فیلم دانست.

آندره آ ریسبرو برای این فیلم برنده جوایز بیفا و بهترین بازیگر جشنواره استاندارد فیلم بریتانیا شد.

بازیگران فیلم سینمایی رقصنده سایه عبارتند از:

کلایو اوون: مک
آندره آ ریسبرو: کولت
جیلین اندرسون: کیت
آیدان گیلن: جری
دامنل گلیسون: کانر
دیوید ولمت: کوین مالول
مایکل مک الاتون: ویلیام هیوز

پایان پیام

کد خبر : 126218 ساعت خبر : 7:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=126218
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

دیشب داشتم این فیلمو از تلویزیون میدیدم. صدا و سیما حتی به اسم فیلم هم رحم نکرده و آنرا سانسور کرده بود. یعنی گذاشته بود: “سایه ی سکوت”