آب زلال خرم آباد تبدیل به فاضلاب می‌شود

آب زلال خرم آباد تبدیل به فاضلاب می‌شود

پایگاه خبری گلونی محمد پورخداداد: زیرگذر بهارستان حتی پس از افتتاح و بهره‌برداری هم حاشیه دارد.

این زیرگذر از ابتدا با حاشیه عجین شده است. پروژه‌ای که در ابتدا قرار بود روگذر باشد تغییر پیدا کرد.

اما حاشیه جدید این زیرگذر چیست.

اکنون همان‌طور که در ویدئوی پایین می‌بینید روزانه حجم بالایی از آب توسط چهار لوله قطور انتقال، آبی که به‌وسیله دو کف‌کش در میانه این زیرگذر نصب شده است را به بیرون از آن منتقل می‌کند. این آب پاک و زلال در نهایت سر از جدول فاضلاب کنار خیابان گلدشت درمی‌آورد.

موتور دیزلی هم برای تامین برق این دو پمپ بر روی زیرگذر گذاشته شده است تا این پمپ‌ها با قدرت هرچه تمام‌تر شیره جان شهر را بمکند و به فاضلاب تبدیل کنند.

برای برخی که با مسائل خرم‌ آباد آشنایی ندارند این وضعیت بسیار ناگوار و حیرت‌انگیز باشد. ولی این رویه در شهر خرم‌آباد از سال‌ها پیش در جریان بوده است.

در همه مناطق پست شهر خرم‌آباد از شمال تا جنوب، به‌ویژه محلات مرکزی، پس از چند متر گودبرداری به سفره‌های آب می‌رسیم.

در محلات مرکزی پس از حدود سه متر گودبرداری این اتفاق می‌افتد و در محلاتی دیگر بیشتر از این عمق.

اما آنچه مشخص است این موضوع است که همه نهادهای درگیر در پروژه‌های عمرانی به‌خوبی به این موضوع آگاه هستند.

آب زلال خرم آباد تبدیل به فاضلاب می‌شود

 چرا جلوی این رویه گرفته نمی‌شود؟

در سال مجوزهای ساخت و گودبرداری فراوانی در مناطق مختلف خرم‌ آباد صادر می‌شود که به سفره‌های آب زیرزمین آسیب جدی وارد می‌کنند.

نظان مهندسی، آب‌وفاضلاب، شهرداری، راه و شهرسازی، محیط زیست، معاونت عمرانی و سایر نهادهای درگیر در صدور و نظارت بر پروژه‌های عمرانی به راحتی چشم بر اینگونه تخلفات می‌بندند.

در کشوری که سال‌هاست با بحران آب روبه‌رو شده است و پیش‌بینی‌ها وضعیت ناگواری را در آینده نشان می‌دهند، مدیریت شهری خرم‌آباد فقط برای متوقف نشدن ساخت و سازها و کسب درآمد ناشی از این پروژه‌ها، به‌سادگی از آن می‌گذرد و مجوز گودبرداری صادر می‌کند.

موضوع زیرگذر بسیار حادتر از پروژه‌های دیگر است.

شهرداری و معاونت عمرانی به عنوان ناظران و کارفرمایان این پروژه و سایر نهادها و ادارات کل که به این پروژه مرتبط بوده‌اند، تخلف آشکار کرده‌اند.

پروژه‌های عمرانی باید ضوابط و معیارهای محیط زیستی را رعایت کنند و این پروژه با ورود به سطح سفر‌ه‌های زیرزمینی در حقیقت خیانت بزرگی به شهر کرده است.

این پروژه می‌توانست به همان صورت که در ابتدا طراحی شده بود، روگذر باشد. در این صورت هم طرح ترافیکی این منطقه به شکل بهتری اجرا می‌شد و هم نیازی نبود که این پمپ‌ها در دل آن تعبیه شوند تا آبی که بعدا حسرتش را خواهیم خورد، همراه با فاضلاب شود.

معمولا مدیران در مواجهه با این موضوعات یا از پاسخگویی طفره می‌روند و یا با آسمان‌ریسمان بافتن، سعی می‌کنند سروته ماجرا را جمع کنند.

تنها را جلوگیری از این اقدام غیر زیست محیطی در پروژه زیرگذر بهارستان و پایان دادن به این روند در پروژه‌های عمرانی شهر خرم‌آباد، اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مجبور کردن مدیران به پاسخگویی است.

پمپ‌های چند اینچی شبانه‌روز در حال تخلیه سفره‌های آب در نقاط مختلف شهر هستند و آیندگان ما را برای سکوت در برابر این خیانت‌ها نخواهند بخشید.

پایان پیام

کد خبر : 127895 ساعت خبر : 11:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=127895
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات