کلاهبرداری به بهانه ثبت نام کارت سوخت؛ مردم لازم است هوشیار باشند

کلاهبرداری به بهانه کارت سوخت؛ مردم هوشیار باشند

 رئیس پلیس فتا تهران: «متاسفانه یک عده کلاهبردار از موضوع  کارت سوخت سوء استفاده کرده و شهروندان را به صفحات و درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند تا  بتوانند از حساب آنها سرقت کنند.

شهروندان به این موضوع توجه کنند که به هیچ سایت و صفحه‌ای که درخواست وجه می‌کنند مراجعه نکرده و اقدامی انجام ندهند».

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: استفاده از کارت سوخت که بعد از مدت زیادی دوباره به جریان افتاده  دست‌مایه کلاهبرداری افراد سودجو قرار گرفته است.

این افراد فقط سوجویانی هستند که از غفلت مردم سوءاستفاده می‌کنند.

در واقع یک طرف مشکل مردمی هستند که به راحتی به هر سایتی اعتماد می‌کنند و فقط دیدن نام کارت سوخت برای‌شان کافی‌ست که بروند و با خیالی آسوده ثبت نام کنند.

از این دست کلاهبرداری‌ها کم نبوده و نیست؛ چون مردمی که به سادگی به هر سایت و پیامکی اعتماد کنند کم نیستند.

وقتی به طور رسمی و اصولی صفحه‌ای برای این کار انتخاب شده است چرا باید باز فریب کلاهبرداران را خورد؟

کلاهبرداری به بهانه کارت سوخت

چندین بار این موضوع توسط پلیس گوشزد شد که لطفاً به صفحه‌های رسمی برای ثبت نام کارت سوخت بروید، خواهش می‌کنیم به صفحه‌های متفرقه نروید.

حتا به پمپ بنزین‌ها هم اعلام شد با کسانی‌که هنوز کارت سوخت نگرفته‌اند همکاری کنند، تا آنها بخاطر عجله و بی‌دقتی نروند در یک سایت دیگر ثبت‌نام کنند. ولی باز هم فایده نداشت.

تنها کاری که در آخر از دست پلیس برمی‌آید احتمالاً بستن سایت ثبت نام و جایگزین کردن مراجعه حضوری به جای اینترنتی خواهد بود.

البته یک سری از شهروندان هوشیار هم هستند که نه تنها از سایت رسمی و قانونی ثبت نام نمی‌کنند، بلکه اگر مورد مشکوکی هم دیدند سریع به سایت پلیس خبر می‌دهند تا جلوی کلاهبرداری بعضی از افراد سودجو گرفته شود.

پایان پیام

کد خبر : 132379 ساعت خبر : 3:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132379
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات