کاربران دوچرخه بیدود یک نکته را فراموش نکنند: دوچرخه را نباید هرجا پارک کرد
پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: این روزها بدجوری بحث استفاده از دوچرخه به جای سایر وسایل نقلیه داغ است اما چند نکته را نباید فراموش کرد.
خدارا شکر در تهران اندکی شاهد دوچرخهسواری مردم هستیم.
گهگاه میبینیم که عدهای از دوچرخه برای رفت و آمدهای روزانه خود استفاده میکنند.
سامانه کرایه دوچرخه بیدود نیز که زیر نظر شهرداری تهران راهاندازی شده است تا حدودی به این امر کمک میکند.
یکی از شعارها و ویژگیهای این سامانه این است که کاربر میتواند هرکجا که دلش خواست دوچرخه را رها کند و برود.
اما در واقع این تمام ماجرا نیست. اتفاقاً کاربر باید نکاتی را در زمان رها کردن دوچرخه رعایت کند.
کاربران دوچرخه بیدود باید بدانند
به عنوان مثال کاربر نباید دوچرخه را در مسیر حرکت عابرین پیاده، خودروها و مخصوصاً مسیر اختصاص یافته برای معلولین و جانبازان قرار دهد.
این موارد قبلاً نیز ذکر شده بود اما یک نکته که چندان به آن توجه نمیشود و زمانی که حادثه دردناکی رخ داد تازه خیلیها یادشان میافتد چیز دیگری است که در ادامه به آن میپردازیم.
کاربران دوچرخه بیدود باید حداقل اطلاعاتی در مورد مهندسی فرار داشته باشند.
جالب است بدانید که تمامی مراکز عمومی مانند ایستگاههای مترو و راهآهن و مراکز خرید و… موظف هستند دکوراسیون و چینش دیوارها و درها و سطل زبالهها و… خود را به نحوی قرار دهند که اگر روزی نیاز شد بلافاصله جمعیت حاضر را تخلیه کرد در کوتاهترین زمان ممکن این اتفاق صورت گیرد.
به علم چینش این موارد مهندسی فرار میگویند.
تصور کنید یک کاربر دوچرخه بیدود خود را جلوی ایستگاه راهآهن رها کند.
لحظاتی بعد پلیس ایستگاه به یک مورد مشکوک شود و احتمال بمب گذاری بدهد.
پلیس موظف است بلافاصله تمام افراد حاضر در سالن را تخلیه کند.
بیشک جمعیت با اضطراب فراوان اقدام به خروج از ایستگاه میکنند و احتمال برخورد آنها با دوچرخه و زمین خوردنشان زیاد است.
تصور کنید یک هشدار ساده بمبگذاری که فقط یک احتمال باشد منجر به کشته شدن چند نفر به دلیل زیر دست و پا ماندن بشود.
چه کسی مقصر است؟
پایان پیام
کد خبر : 132612 ساعت خبر : 4:48 ق.ظ