چهارمین نمایشگاه توانمندی‌ های روستائیان و عشایر در تهران برگزار شد

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌ های روستائیان و عشایر در تهران برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی روزهای گذشته فضای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران حال و هوای بسیار زیبا و خوبی داشت.

سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان عشایر و روستایی‌های خوش ذوق بود.

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور از ۲۴ مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که با هدف نمایش دستاوردها و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری روستاها برگزار شد تا ۲۷ مردادماه در این محل ادامه داشت.

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌ های روستائیان و عشایر

در هر گوشه این نمایشگاه هرکدام از غرفه‌ها که نماینده بخشی از روستا یا ایل اقوام ایرانی هستند با به نمایش گذاشتن خوراکی‌ها و آیین‌های محلی خود سعی در معرفی ایل و روستای خود به بازدیدکننده‌ها داشتند.

عطر و بوی پخت نان سنتی و پختن آش‌های محلی و غذاهای رنگارنگ و خوش بو و خوش طعم فضای نمایشگاه را در بر گرفته بود که برای کسانی که به این نمایشگاه می‌روند فضایی دلنشین را رقم زده بود.

ساخت و تزئین هر کدام از غرفه‌ها به سبک خانه‌های قدیمی و کاه‌گلی سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران را به یک کاردستی و محلی زیبا تبدیل کرده است که در معرض بازدیدکننده‌ها قرار گرفته است.

در فضای باز نمایشگاه هر کدام از سیاه‌ چادرهایی که نماینده اقوام مختلف ایرانی هستند با برپایی آیین های سنتی قوم خود و همچنین رقص‌های محلی مربوط به خود، فضای شاد و ویژه‌ای را در نمایشگاه بین‌المللی تهران رقم زده بودند که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

یکی دیگر از نکاتی که در طول برگزاری این نمایشگاه بسیار مهم تلقی شده است، بحث اشتغال در روستاهاست که به نظر می‌رسد با اعتباراتی که دولت و ارگان‌های ذی‌ربط برای روستاییان عزیز قرار در نظر گرفته‌اند، مشکلات مربوط به حوزه اشتغال آن‌ها تا حدی کاهش یافته است.

به نمایش گذاشتن انواع صنایع دستی در هرکدام از غرفه‌های روستاییان سراسر کشور نشان از اشتغال‌زایی خوبی است که طی چند سال گذشته در روستاها انجام شده است.

این نمایشگاه در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح‌ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسات مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی، معرفی اجرای زنده بازی‌های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره‌خانه و چایخانه سنتی برگزار شده است.

پایان پیام

کد خبر : 132698 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132698
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات