روزنامه وقایع‌تهرانیه یک‌ساله شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نخستین شماره روزنامه وقایع‌تهرانیه در ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ منتشر شد و حالا بعد از ۲۵۷ شماره این نشریه طنز یک‌ساله شد. وقایع‌تهرانیه به طور رایگان در ایستگاه‌های مترو تهران توزیع می‌شود. رضا ساکی سردبیر این روزنامه گفت: ما تقریبا ۲ میلیون و پانصدهزار نسخه روزنامه در طول یک سال گذشته میان مردم توزیع کرده‌ایم اما آرزو داریم بتوانیم این مقدار را افزایش بدهیم چون روزانه نزدیک به چهار میلیون نفر از مترو استفاده می‌کنند و رقم ده هزار نسخه در روز رقم راضی کننده‌ای نیست. اگر واقعا جامعه ما کتاب‌خوان و روزنامه‌خوان بود باید دست‌کم روزانه ۵۰۰ هزار نسخه روزنامه توزیع می‌کردیم اما متاسفانه مردم اقبال به خواندن ندارند و در مترو اغلب گوشی دست‌شان است.

ساکی با اشاره به کار فرهنگی و پیوسته گفت: روزهای اول کسی در مترو به ما محل نمی‌گذاشت اما صبر کردیم تا کم‌کم مشتری‌های ثابت پیدا کنیم. حالا بعد از یک سال کلی خواننده همیشگی داریم و روزنامه را خوب در ایستگاه‌ها برمی‌دارند اما هنوز دوست داریم که بیشتر خوانده شویم. ما در این روزنامه یک سال تمام طنز اجتماعی نوشتیم و سبک خودمان را در طنزنویسی داریم و از البته زمان برد و بسیار انتقاد شنیدیم اما به نوشتن طنزهایی با روایت داستانی ادامه دادیم و حالا اگر یک روز این نوع طنزها منتشر نشود خوانندگان به ما اعتراض می‌کنند. ما از طریق پیامک و حضور در میان مردم و توزیع نشریه میان آنها از نظرشان نسبت به روزنامه آگاه می‌شویم. در ابتدا خیلی‌ها با همین فکر و کلیشه که متن‌های بلند خوانده نمی‌شوند به ما هشدار می‌دادند که مطالب را ریز کنید اما بررسی‌ها و تجربه‌ ما نشان داد مطلب اگر خوب باشد خوانده می‌شود. وقایع‌تهرانیه همچین در گرافیک و تصویرسازی هم ویژگی‌هایی دارد که حاصل کار ایمان خاکسار است.

وقایع‌تهرانیه یک روزنامه طنز و فکاهی و البته گاهی خیلی جدی و محیط‌زیستی است و ان‌شا‌الله این روزنامه امسال شماره نوروزی هم خواهد داشت و این نسخه نوروزی به صورت مجله و در ۲۰ صفحه منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 13389 ساعت خبر : 12:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13389
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات