نمایشگاه ‌به روایت نسخه‌خوانان به کوشش و همت خانه‌تئاتر برگزار می‌شود

نمایشگاه ‌به روایت نسخه‌خوانان به کوشش و همت خانه‌تئاتر برگزار می‌شودپنجمین نمایشگاه شبیه‌نامه‌های دست‌نوشت دوره قاجار از ۱۵ تا ۲۶ شهریورماه از سوی خانه‌تئاتر برگزار می‌شود.به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از روابط‌عمومی خانه‌ تئاتر، پنجمین نمایشگاه «به روایت‌ نسخه‌ خوانان» در هفته سوم شهریورماه در خانه‌ هنرمندان ایران برپاست.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از هفتاد تصویر شبیه‌نامه دست‌نویس و گزیده شده از مجموعه‌های مهم شبیه‌نامه دوره قاجار است که با پژوهش و جستجوی چندین‌ ساله رضا کوچک‌زاده (کارگردان و پژوهشگر هنرهای نمایشی) انتخاب و برای نمایش به شکل پوستر درآمده‌ است.

نمایشگاه ‌به روایت نسخه‌خوانان

علاقمندان به شبیه‌خوانی، هنرهای‌نمایشی و مردمی می‌توانند روزهای ۱۵ تا ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان تماشاگر این آثار باشند.

برخی از اهداف خانه تئاتر را در زیر می‌خوانید.

بر اساس ماده هفتم اساسنامه خانه اعتلای سطح دانش و بینش عمومی به ویژه نسبت به هنر تئاتر و هدایت و رشد استعدادهای ارزنده بالقوه هنری و ایجاد هماهنگی و همکاری بین گرایش ها – گروه ها – ادارات – نهادهایی که با امر تئاتر سروکار دارند از طریق زیر و دیگر روشهای متناسب و پیشرفته امکان پذیر خواهد بود.

به روایت نسخه‌خوانان

۱- تلاش به منظور دستیابی به تئاتر خلاق و پویا که بیانگر خواست ها و نیازهای فرهنگی جامعه باشد.

۲- کوشش به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی تئاتر و اعتلا و گسترش فرهنگ تئاتر

۳- ارتباط و همکاری با ساذمانها و نهادهای فرهنگی و هنری و گسترش فعالیتهای پژوهشی و کوش برای گسترش و فراگیر کردن تئاتر از رطریق جلسات و سمینارها ،انتشارات ،آموزش و ثبت تئاترهای داخلی و داشتن مجموعه ثبت شده ای از تئاترهای خارجی.

۴- ایجاد فضای مناسب تفاهم و همکاری بین اعضاء

۵- تلاش به منظور توسعه فعالیتهای تئاتری و زمینه سازی و پشتیبانی از تولید مستمر تئاتر در کشور و تأثیر گذاری در بهبود سیاست های تولید تئاتر.

۶- تشکیل هیأت های کارشناسی برای برسی مشکلات و ارائه راه حل های مناسب به منظور دستیابی به پیشنهادهایی برتای بهبود وضئیت تئاتر.

پایان پیام

کد خبر : 133953 ساعت خبر : 2:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=133953
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات