هزاران قوى مهاجر در خطر گرسنگى

هزاران قوى مهاجر در خطر گرسنگى و بى‌غذایى در آستانه موسم مهاجرت به زیستگاه‌هاى شمالى زمین هستند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، چند هزار قوى مهاجر از سه گونه قوى آوازخوان، گنگ و قوى کوچک از پاییز گذشته تا این لحظه (١٩ بهمن ٩۴)  در وزراء محله واقع در سرخرود مازنداران مشغول زمستان‌گذرانى هستند.
قوهاى مهاجر از زیستگاه‌هاى دور و نزدیک در کشورهاى مختلف همگى در یک نقطه در شمال ایران به جهت زمستان‌گذرانى تجمع کرده‌اند .
به همان ترتیب که به تدریج در ابتداى فصل سرما به جمعیت‌شان اضافه شد در حال حاضر بازگشت و مهاجرت مجدد قوها نیز تدریجا آغاز شده است.
با نزدیک شدن به روزهاى پایانى زمستان‌گذرانى پرندگان در حالی‌که حدود هزار قو در روزهاى گذشته به سرزمین‌هاى شمالى بازگشته‌اند، سایر قوهاى باقی‌مانده در آستانه خطر جدى بى‌غذایى و پراکنده شدن از محدوده امن به سایر مناطق بعضا ناامن جهت پیدا کردن غذا قرار دارند.
این در حالی‌ست که به متاسفانه غیر از محدوده وزراء محله سرخرود کل منطقه و استان براى زمستان‌گذرانى قوها و سایر پرندگان مهاجر از هر نظر ناامن است.
جمعیت قوها نسبت به ظرفیت محل زمستان‌گذرانى فعلی‌شان بسیار زیاد است و غذای کافی برای این جمعیت در دسترسشان نیست، یاری‌رسانی شما برای بقا این پرندگان زیبا اقدام بسیار شایسته‌ای خواهد بود.
حمایت مالى امروز علاقه‌مند واقعى حفظ طبیعت از این پرندگان براى تأمین و خرید غذاى مورد نیاز تا اوایل اسفندماه که قوها عازم مناطق شمالى‌تر و زیستگاه‌هاى زادآورى خود می‌شوند جان بسیارى از این پرندگان را نجات خواهد داد و امید به بهبود وضعیت فعلى و بازگشت این پرندگان به زیستگاه‌هاى طبیعى را با همت مسئولین، زنده نگاه خواهد داشت.
به مجرد ایجاد شرایط بى‌غذایى ابتدا تعدادى از قوها دچار ضعف شده و توان پرواز خود را از دست می‌دهند، شیوع بیمارى نیز در این شرایط دور از انتظار نخواهد بود و صدها قو به این ترتیب جان خود را در محل از دست خواهند داد.
قوهاى قوى‌تر نیز وادار به پراکنده شدن در مناطق  ناامن اطراف جهت یافتن چراگاه و غذا خواهند شد.
قیمت هر تن گندم یک میلیون و دویست هزار تومان و قیمت هر تن ذرت یک میلیون تومان است.
شایان توجه است تمامی هزینه‌های حضور افراد داوطلب که به جهت حفاظت و تغذیه این پرندگان فعالیت می‌کنند به عهده خود این افراد است و همه کمک‌های شما صرفا برای خرید غلات هزینه خواهد شد.
همچنین شما می‌توانید خودتان به منطقه سفر کرده و اقدام به خرید گندم یا ذرت کنید و سپس با هماهنگی مأمورین محیطزیست مستقر در کانکس محیطبانى در وزراء محله سرخرود و یا شماره تماسى که در ادامه اعلام شده است، کیسه‌هاى غلات را در انباری که در نزدیکی محل زمستان‌گذرانى قوها به هدف نگه‌داری دانه‌ها قبل از پخش در اختیار قرار داده شده است قرار داده و بعد از غروب آفتاب در پخش دانه‌ها همراه مأمورین و همیاران منطقه همکارى فرمایید.

شماره کارت و حساب جهت دریافت کمک‌هاى طبیعت دوستان و علاقه‌مندان حیات وحش :

بانک ملت
شماره کارت : ۵۳۱۱ ۷۰۰۴ ۵۳۱۰ ۶۲۷۳
شماره حساب  : ۰۰۰۳۸۰۲۵۰۸۱۱۴
کد شعبه : ۳۶۲

بانک ملت
شماره کارت : ۷۵۰۹ ۸۱۰۳ ۳۳۷۸ ۶۱۰۴
شماره حساب  : ۴۴۸۳۲۵۲۸۹۵
کد شعبه : ۶۵۲۳۵

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۷۳ ۱۵ ۱۷۷ ۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید.

پایان پیام

کد خبر : 13431 ساعت خبر : 3:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13431
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات