خادمین موکب بخوانند؛ ۱۴ نکته برای آن‌ها که در اربعین قصد خدمت در موکب‌ها را دارند

خادمین موکب بخوانند؛ ۱۴ نکته برای آن‌ها که در اربعین قصد خدمت در موکب‌ها را دارند

پایگاه خبری گلونی، نسیم نژادجعفری: در این سال‌ها که رسم «پیاده روی اربعین» جانی دوباره گرفته و در سایت‌های مختلف درباره وسایل مورد نیاز زائران مطالبی نوشته شده است؛ اما مسأله‌ای که کمتر به آن پرداخته شده، وسایل لازم برای خادمین است.

خادمین موکب بخوانند

البته می‌دانیم شرایط هر موکب و زمان سفر هرکدام بسیار متفاوت است اما در این مطلب مواردی کلی برای شما خادمین عزیز نوشته شده است که امیدواریم برای‌تان مفید باشد.

۱- با توجه به اینکه شما زمان طولانی‌تری (دو هفته یا بیشتر) نسبت به زائران در سفر هستید پیشنهاد می‌شود برخلاف آن‌ها حتماً چمدان به همراه داشته باشید.

فقط با توجه به اینکه پیاده‌روی مزر قدری طولانی است و مسیر نیز گاهی خاکی می‌شود دقت کنید چرخ‌های چمدان محکم باشند تا با مشکل شکستن چرخ‌ها مواجه نشوید.

۲- در این سفر، شب‌ها هوا سرد و روزها گرم است.

پس حتماً هم لباس خنک همراه داشته باشید و هم حداقل یک دست لباس گرم و یک سوییشرت.

۳- ممکن است در روزهای ابتدایی سکونت امکانات بهداشتی تکمیل نباشد و با مشکل حمام مواجه باشید، از آن جایی‌ که پاکیزه بودن خادمین امر بسیار مهمی است، بهتر است به مقدار کافی لباس رو و زیر به همراه داشته باشید تا امکان تعویض لباس وجود داشته باشد.

۴- همراه داشتن یک عدد ملافه نیز توصیه می‌شود.

۵- با توجه به شرایط سفر حتماً وسایل بهداشتی مانند صابون (می‌توانید از داروخانه صابون خمیری و یا کاغذی تهیه کنید و یا مقداری صابون مایع در یک ظرف کوچک بریزید)، مسواک و خمیردندان و نخ دندان، لیف و شامپو، ژیلت، دئودورانت، کیسه فریزر، دستکش یک بار مصرف، ماسک صورت، مقداری تاید، دستمال کاغذی، پد روزانه (برای خانوم‌ها بسیار توصیه می‌شود)، کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده، دستمال مرطوب، دمپایی سبک و سایر مواردی که برای‌تان مهم است به همراه داشته باشید.

۶- حتماً با خود نخ و سوزن بیاورید.

۷- همواره وسایل موکب‌ها توسط کامیون‌های جداگانه حمل می‌شود.

این مورد را در نظر بگیرید که با توجه به شرایط مرز ممکن است وسایل موکب شما دیرتر از شما برسد، بنابراین اگر وسیله‌ای را با کامیون می‌فرستید مطمئن باشید آن وسایل جزو وسایل ضروری‌تان نیست.

۸- یک کیف کوچک هم همراه چمدان داشته باشید تا در آن مواردی مانند پاسپورت، عینک دودی، دستمال کاغذی، صابون و… را قرار دهید.

این کیف هنگام زیارت نیز به درد شما خواهد خورد.

۹- با توجه به شرایط سفر حتماً با خود مقداری خوراکی، خشکبار، مقدار کمی عرق نعنا، قرص نعنا، عسل و آبلیمو، قرص سرماخوردگی، مسکن و سایر داروهای اساسی را همراه داشته باشید.

۱۰- همراه داشتن یک لیوان و قاشق و بشقاب هم پیشنهاد می‌شود.

۱۱- داشتن یک سه راهی کوچک و پاور بانک قوی شما را از تمام شدن شارژ گوشی‌تان مصون می‌دارد.

۱۲- بی‎شک یک یا چند روز برای زیارت شما اختصاص داده می‌شود پس صبور باشید تا با برنامه به زیارت بروید.

۱۳- سعی کنید چند کلمه کلیدی به زبان عربی بیاموزید چون قرار نیست فقط به زائران ایرانی خدمات بدهید.

۱۴-  اینترنت رومینگ قیمت بالایی دارد و خرید بسته‌هایی با حجم بالا اصلاً به صرفه نیست. بهتر است مدت کوتاهی بی‌خیال چک کردن اینستاگرام بشوید.

پایان پیام

کد خبر : 135033 ساعت خبر : 2:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=135033
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات