لرستان آب ندارد؛ ۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان آب پایدار ندارند

لرستان آب ندارد؛ ۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان آب پایدار ندارند

به گزارش پایگاه خبری گلونی مدت‌ها از سیل لرستان می‌گذرد و این استان با مشکلات بسیار زیادی روبروست.

شاید برخی تصور کنند که لرستان نباید با کمبود آب مواجه باشد و استان پرآبی‌ست.

در صورتی‌که اینطور نیست و برخی از روستاهای لرستان با مشکل کمبود آب مواجه هستند

آماری که معاون آب و آبفای وزارت نیرو عنوان کرد این موضوع را مشخص می‌کند.

تقی‌زاده خامسی در مصاحبه با ایسنا گفت:  در لرستان در حوزه آب، آبفار و آبفا هم اکنون نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست انجام داریم که در سال‌جاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات داده شده که امیدواریم به تدریج این اعتبارات تخصیص داده شود و در سال‌های آینده نیز سقف اعتبارات استان بالاتر برود تا بتوانیم محرومیت را به ویژه در روستاها کمتر کنیم.

وی اضافه کرد: در لرستان در بخش آبرسانی روستایی هنوز مشکل داریم به طوری‌که ۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار آب پایدار ندارند و امیدوار هستیم به تدریج انجام دهیم.

لرستان آب ندارد؛ ۵۸ روستا آب پایدار ندارند

معاون آب و آبفا وزارت نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو هفته‌ای ۳۰ روستا را در کشور به آب مطمئن تجهیز می‌کند، افزود: آب مطمئن و پایدار یعنی اینکه آبرسانی به صورت تانکری و چشمه‌ها صورت نمی‌گیرد؛ آب مطمئن و پایدار یعنی آبی که در شهرها استفاده می‌شود یعنی همین آب را در روستا تامین کنیم.

تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در روستاها فقط به آب پایدار رسیدند که امیدوار هستیم این ۵۸ روستای لرستان نیز جزء برنامه‌های همین دولت دوازدهم باشد و بتوانیم در این دولت کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان را از نظر آب پایدار پوشش بدهیم.

وی به بازدید از برخی از سدهای لرستان اشاره و اظهار کرد: برنامه داریم ساختگاه برخی از سدها مانند سد تنگ معشوره را از نزدیک ببینیم تا بتوانیم راهکاری برای کنترل سیلاب پیدا کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 137843 ساعت خبر : 3:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=137843
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات