نیما دلنوازی در جشنواره موسیقی فجر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بداهه‌نوازی اردشیر کامکار، بهداد بابایی، کامبیز گنجه‌ای و وحید اسداللهی ۲۷ بهمن ماه در حالی روی صحنه رفت که «نیما دلنوازی» – نوازندهٔ جوان ساز تار- پیش از آغاز این برنامه، دو قطعه را برای حاضران در سالن نواخت.

تار او با جمله‌پردازی‌های آرام کار خود را آغاز کرد و در ادامه با پاساژ‌ها و تکرارهای سر ضرب به ایجاد فضا و بیان موسیقایی کمک کرد. در ادامه با استفاده از ریز نت‌ها و ضربات آرام بر سیم‌های تار کار را ادامه داد و در شاخ و برگ دادن به این کار از زخمه‌های خشنی استفاده می‌کرد که جمله قبلی را محو می‌کرد.

او در ادامه جملات را بیش از پیش گسترش داد و توانمندی خود در نوازندگی را به رخ کشید. او در ادامه جمله‌ای را نواخت و با تکرار چند باره آن گسترش داد. در ادامه از یک ریتم لنگ استفاده کرد و به نقطه آغازین بازگشت. در ادامه با تشویق حاضران در سالن به سراغ قطعهٔ بعد خود رفت. او در این بخش دوباره به تک نوازی ادامه داد. این بار از ساز خود طوری استفاده می‌کرد که می‌شد لحن گیتار را از آن دریافت. این قطعه هم به شیرینی نواخته شد و مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت. با پایان این بخش و تشویق‌های حاضران در سالن «دلنوازی» صحنه را ترک کرد.

در جشنواره‌ی سال جاری، برای نخستین بار طرحی از سوی ستاد سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر مطرح شد مبنی بر اجرای هنرمندان جوان و مستعد کشور در آیین گشایش کنسرت‌های پرمخاطب. این اتفاق با ایجاد انگیزه برای حضور استعدادهای جوان عرصهٔ موسیقی شکل گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 13840 ساعت خبر : 12:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13840
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات