فیلم دختری که پرچم ایران را بوسید؛ ای کاش سیاست‌مردان هم کمی یاد بگیرند

فیلم دختری که پرچم ایران را بوسید؛ ای کاش سیاست‌مردان هم کمی یاد بگیرند

به گزارش پایگاه خبری گلونی صالح سوری مدیر مسئول و سردبیر پریسک زاگرس نوشت: این روزها فیلمی از دوربین مداربسته یکی از مدارس دخترانه شهر لالی خوزستان در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بر پرچم ایران بوسه می‌زند.

این فیلم با استقبال کاربران و رسانه‌های فضای مجازی کشور به ویژه فعالان مناطق لرنشین روبرو شده و حتی موجب شده که پویشی با عنوان
تقدیر رئیس‌جمهور ازدختر لالی به راه بیفتد.

فیلم دختری که پرچم ایران را بوسید

 

اگرچه لرهای بختیاری قرن‌ها است که با سنت شاهنامه خوانی از همان کودکی، عشق به میهن و وطن‌دوستی را در وجود فرزندان‌شان نهادینه می‌کنند، اما کیست که نداند در این زمانه پرآشوب، وطن‌پرستی و وطن‌پرستان نه قدر می‌بینند و نه بر صدر می‌نشینند.

نهادهای رسمی متاسفانه آنچه که فراموش کرده‌اند، بنا به هردلیلی، هویت ملی این مرز و بوم است که سال‌هاست بسیاری برای تجزیه آن دندان تیز کرده‌اند و منتظر فرصتی هستند تا فروپاشی آن را به سور بنشینند.

بی‌توجهی به هویت ملی از مشکلات نسل جوان ما است و اگر امروز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، فردا بسیار دیر است و واقعیت آن است که آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای اصلی تاثیرگذار بر تقویت هویت ملی، در دهه‌های گذشته نتوانسته است، آن‌طور که باید و شاید، این هویت اساسی را که همه آینده ما به آن وابسته است تقویت کند و معلمان ما نیز چنان در مشکلات معیشتی خویش گرفتارند که کمتر به این مهم می‌اندیشند.

بوسیدن پرچم ایران توسط یک دانش آموز، در مدرسه‌ای از شهری دورافتاده و محروم که بسیاری از ایرانیان احتمالاً اسم آن را هم نشنیده‌اند، پیامی است به سیاست‌گذاران تا شاید گوشه چشمی هم به ایران و ایرانیت که فراموش شده این سال‌ها است، بنمایند و لازم است وزارت آموزش و پرورش نیز از این دانش آموز وطن دوست آن طور که شایسته و بایسته است، تقدیر نماید.

پایان پیام

کد خبر : 138982 ساعت خبر : 9:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=138982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات