جزیره کیش خاموش می‌شود؛ راهکارهایی برای جذب گردشگر در خاموشی

جزیره کیش خاموش می‌شود؛ راهکارهایی برای جذب گردشگر در خاموشی

خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی منطقه آزاد کیش:

در صورت عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید برق، سال آینده جزیره کیش با خاموشی روبرو خواهد شد.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: ما تقریباً مطمئن هستیم که سرمایه‌گذاری در این زمینه مانند سرمایه‌گذاری در بسیاری از زمینه‌های دیگر در شهرهای مختلف کشور سریع انجام می‌شود.

ولی اگر یک درصد این سرمایه‌گذاری از زیر دست مسئولین در رفت و یادشان رفت، باید کیش آماده جذب گردشگر به صورت نیمه‌خاموش باشد.

مثلاً می‌توانید در چند منطقه نمایش سایه‌بازی راه بیندازید. گردشگران به خصوص ار نوع خارجی حتماً از دیدن این نمایش بسیار هیجان‌زده خواهند شد.

دومین راهکار، برگزاری تورهای دریانوردی است. در قایق و لنج، دیگر نیازی به برق پیدا نمی‌کنید. می‌توانید تورهایی با نام «دریا در شب» یا «شب‌های دریایی» راه بیندازید و مسافران را با خودتان ببرید توی دریا و دو، سه روز همان‌جا معطل‌شان کنید.

جزیره کیش خاموش می‌شود

و آخرین راهکار و جذاب‌ترین‌اش «سفر در زمان» است. شما می‌توانید کلبه‌هایی کوچک برای این کار تهیه کنید که فاقد هرگونه امکانات، از جمله برق باشند.

این کلبه‌ها قرار است مسافران را با خودشان به سال‌هایی دور ببرند تا تجربه زندگی در آن‌زمان را حس کنند.

فکر کنید با سطل از چاه آب بیاورند و روی حصیر بنشینند و با نور شمع غذایی که روی هیزم درست کرده‌اند را بخورند، چه تجربه جذاب و هیجان‌انگیزی خواهد بود. اتفاقاً این روزها هم بسیار طرفدار دارد و خیلی از گردشگران به دنبال گذراندن سفر خود در این مکان‌ها هستند.

شاید با سود حاصل از این راهکارها خودتان بتوانید هزینه سرمایه‌گذاری تولید برق جزیره کیش را تأمین کنید و به مسئولین بدهید.

آنها هم با خوشحالی کلید برق جزیره را می‌زنند و کیش باز هم روشن می‌شود.

پس، از حالا به فکر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای روبرویی احتمالی با خاموشی باشید. البته با وجود مسئولین همیشه به‌فکر و دلسوز، احتمال این خاموشی یک درصد هم نیست ولی شما برای همان یک درصد، آمادگی لازم را داشته باشید.

پایان پیام

کد خبر : 140135 ساعت خبر : 2:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140135
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات