مشکل دریاچه ارومیه برای خیلی‌ها نان داشت

مشکل دریاچه ارومیه برای خیلی‌ها نان داشت

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: به گزارش عصر امروز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس از سفر اساتید ایرانی به آمریکا به نام مطالعه احیای دریاچه ارومیه با هزینه ۳۰۰ هزار دلاری انتقاد کرد و گفت: «احیا این دریاچه برای آذربایجان غربی آب نداشت اما برای خیلی‌ها نان داشت».

در واقع قضیه از این قرار است که عده‌ای از استادان دانشگاه بار سفر جمع کرده‌اند و رفته‌اند آمریکا.

آنها قرار است بنشینند و مطالعه کنند تا بفهمند چگونه دریاچه ارومیه‌ دوباره زنده شود. هزینه هر کدام هم شده است ۳۰۰ هزار دلار!

مشکل دریاچه ارومیه برای خیلی‌ها نان داشت

واقعاً آقای قاضی‌پور حق داشتند که از این موضوع انتقاد کنند. ما هم اگر در مجلس بودیم حتماً انتقاد می‌کردیم تازه از نوع بسیار شدیدالحن.

از آنجا که نماینده محترم فقط طرح انتقاد را ارائه داده‌اند، در این نوشتار به شرح انتقادات می‌پردازیم:

۱- آخر چرا برای مطالعه احیا دریاچه، عده‌ای باید به آمریکا عزیمت کنند؟ مگر ما خودمان کتابخانه ملی نداریم؟ در ضمن با این فرایند مطالعاتی اساتید، سرانه مطالعه در ایران هم افزایش پیدا می‌کرد. و با یک تیر دو نشان را می‌زدند. هم دریاچه زنده می‌شد و هم سرانه مطالعاتی جانی تازه می‌گرفت.

۲- چرا تعداد و نام اساتید سفر کرده به آمریکا به طور مشخص ارائه نشده است. اگر یک زمانی فاش شود که کلی آقازاده و ژن‌های جورواجور و خانواده‌های آنها به جای اساتید رفته‌اند آمریکا و هیچ کار مطالعاتی هم انجام نداده‌اند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

۳- آیا این اساتیدی که ریسه شده‌اند و رفته‌اند آمریکا در تمام طول مدت کاری‌شان تا وقتی‌ که استاد بشوند، حتا یکبار در کتاب‌های درسی‌شان به این جمله برنخورده‌اند که: «پیشگیری بهتر از درمان است»؟

دیگر از این اساتید توقع نداشتیم که تصور کنند مشکل دریاچه ارومیه با یک دوره مطالعاتی در آمریکا حل می‌شود. آنها باید بهتر از ما مردم عادی بدانند که به دلیل مدیریت نادرست در بعضی قسمت‌ها که قابل پیشگیری بود این اتفاق افتاده است.

۴- حالا چرا باید عده‌ای بروند و یک مدت بمانند و بعد بیایند تا درمانی حاصل شود. خب از اول یک عده را می‌آوردند تا مشکل حل شود.
در آخر نیز به نماینده ارومیه انتقاد می‌کنیم که چرا می‌گوید مشکل ارومیه برای خیلی‌ها نان داشت!

هزینه ۳۰۰ هزار دلاری برای هر استاد که در آمریکا فقط بنشیند و کتاب بخواند، از نان گذشته است.

باید گفت برای خیلی‌ها نان داشت!

پایان پیام

کد خبر : 140147 ساعت خبر : 3:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140147
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات