بارش باران به چند شهرستان و روستای گیلان خسارت وارد کرد و چند پل را تخریب کرد

بارش باران به چند شهرستان و روستای گیلان خسارت وارد کرد و چند پل را تخریب کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ دیشب باران با شدت زیادی در شهرهای استان گیلان بارید. بارش‌ باران از غروب شروع شد، تا اوایل صبح روز یکشنبه با شدت زیادی ادامه داشت. به همین دلیل خساراتی را به چند روستا و شهرستان استان گیلان وارد آورد.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ظهر یکشنبه به ایرنا گفت: بر اثر بارندگی هایی که از عصر دیروز از غرب استان آغاز شد، به ترتیب شهرستان های تالش، املش و رودسر به دلیل شکستگی پل ، بیشترین خسارت را دیده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین میزان بارش در املش با ۲۳۷ میلیمتر ، رودسر با ۲۰۰ میلیمتر و در غرب استان نیز رضوانشهر ۱۲۷میلیمتر و تالش ۱۲۰ میلیمتر بوده که در مدت کمتر از ۲۴ ساعت اتفاق افتاده است.

اکبری مقدم با بیان اینکه شدت بارندگی‌ها به برخی جاده‌های روستایی در دیگر شهرستان‌ها نیز خساراتی وارد کرده، افزود: ۹ شهرستان رودسر، ماسال، املش، شفت، فومن، لنگرود، تالش، رضوانشهر و صومعه سرا دچار بارندگی شدید و آب گرفتگی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی هشت روستا در رودسر، شفت و صومعه سرا به دلیل طغیان مسدود شده بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروهای امدادی در روستاهای حادثه دیده حضور دارند و فعالیت امدادی خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ، هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت ها اعلام نشده و با کاهش بارش‌ها و بررسی‌های لازم از سوی ستاد مدیریت بحران استان میزان خسارت‌ها اعلام می‌شود.

بارش باران به چند شهرستان و روستای گیلان خسارت وارد کرد

پاییز شروع شده و بارندگی‌ها در راه هستند. هواشناسی چندین روز پیش وقوع چنین بارشی را هشدار داده بود و دقیقاً زمان شروع و خاتمه را هم اعلام کرده بود.

درست است که در هر صورت سیل موجب آبگرفتگی در بعضی از نقاط می‌شود، ولی با اقدامات لازم حداقل می‌توان جلوی خسارات وارد شده را گرفت.

این بارش هشداری برای سیل‌های پاییزی است و باید مراقب بود. پل‌های فرسوده می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

لازم است مسئولین محترم قبل از وقوع حادثه برای آن چاره‌ای بیندیشند. هزینه‌هایی که باید برای بازسازی مکان‌های خسارت‌دیده از سیل صرف شوند را می‌شود برای مقاوم‌سازی و پیشگیری از وقوع خسارت خرج کرد.

باران‌های پاییزی بسیار خطرناک هستند و باید همه شهرها و استان‌های کشور آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها را داشته باشند.

پایان پیام

کد خبر : 140157 ساعت خبر : 10:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140157
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات