رئیس مافیا کیه؟ سوالی که این روزها در فوتبال ایران همه از هم می‌پرسند

رئیس مافیا کیه؟ سوالی که این روزها در فوتبال ایران همه از هم می‌پرسند

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی در بچگی به ما یاد داده بودند که «شکست مقدمه پیروزی است» و برای پیروزی هم باید یاد بگیریم که با رقبای‌مان رقابت سالم و درست و حسابی داشته باشیم.

اما برای نسل ما معمولاً بین آموزه‌های خانواده با آن‌چه در مدرسه و جامعه بزرگ‌تر می‌دیدم تفاوت زیادی وجود داشت.

مثلاً خود من در مدرسه نشانه‌ای از رقابت سالم و این حرف‌ها ندیدم.

هیچ وقت هم ندیدم کسی از شکست خوردنش خوشحال باشد و به آن به چشم مقدمه پیروزی نگاه کند.

حالا که بزرگ شده‌ام اما، این تفاوت‌ها بیش‌تر از قبل به چشمم می‌آید و می‌بینم که افراد زیادی هستند که پس از شکست هرطور شده سراغ یک مقصر می‌گردند تا کاسه و کوزه و کلیه متعلقات را روی سرش بشکنند و خلاص!

خب این‌ها را گفتم تا برسم به مربیان لیگ برتر فوتبال! همین مربیانی که فقط و فقط در زمان برد اوضاع بر وفق مرادشان است که لطف نموده و اظهار رضایت کوچکی نثارمان می‌کنند.

وگرنه کافی است یک تساوی نصیب‌شان شود، توجه فرمایید، حتا باخت هم نه، تساوی!

رئیس مافیا کیه؟

آن وقت است که تصمیم می‌گیرند از مافیای فوتبال پرده‌برداری کنند و دست به افشاگری حقایق بزنند و دهان‌شان را که تا به الان بسته بوده باز کنند و آبروی این و آن را ببرند.

خب کسی نیست در چنین مواقعی از این عزیزان بپرسد آن زمانی که دو تا یکی پله‌های جدول لیگ را بالا می‌رفتید، همه چیز درست و اصولی بود؟

اگر مافیا هست باید همیشه باشد، پس حتماً شما هم گاهی از آن ذینفع بوده‌اید دیگر.

به هر حال این رویه درست و حرفه‌ای نیست. نمی‌شود فقط زمان موفقیت و برد همه چیز درست باشد و در زمان شکست به زمین و زمان و هوا و باران و آقا فیض‌الله سرایدار آپارتمان ما گیر داد.

پیدا کردن مقصر راه حل درستی برای حل کردن مشکل نیست.

کاش کسی به این عزیزان یادآوری کند برای مربیگری علاوه بر دانستن تکنیک و فن و تجربه، داشتن اندکی اخلاق حرفه‌ای هم نیاز است.

کاش دست برداریم از این حسادت‌ها و نپذیرفتن شکست‌های‌مان. کاش در مواقع شکست به این فکر کنیم که چه کاری می‌تواند ما را بالاتر ببرد و در مرحله بعدی پیروزی نصیب‌مان کند. کاش

پایان پیام

کد خبر : 141105 ساعت خبر : 2:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141105
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات