اقلام ذخیره احتیاطی در انبارهای استان لرستان دپو شده است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: اقلام ذخیره احتیاطی در انبارها دپو شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، صارم رضایی در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر در صورت بروز سیل احتمالی، اظهار کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان از ۳۰۰۰ نفر به ۶۰۰۰ نفر رسیده و اقلام ذخیره احتیاطی نیز به میزان لازم در انبارها دپو شده است.

وی با اشاره به این‌که آمبولانس‌ها و تجهیزات به‌روز شده و دیگر می‌توانیم در امر لایروبی منازل به شهرداری و آتش‌نشانی کمک کنیم، عنوان کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات مانند لجن‌کش، پمپاژ آب  و…  گرفتیم و همچنین از کشور آلمان دو دستگاه تصفیه آب بزرگ وارد کردیم که قابلیت تصفیه آب گل‌آلود به آب تصفیه‌شده را دارند.

رضایی با بیان این‌که ما باید در مواقع بحرانی طوری برخورد کنید که باعث تنش و هرج‌ومرج در روستاها نشود، اظهار کرد: در این مواقع  توزیع اقلام باید از یک کانال صورت بگیرد، همان‌گونه که در قانون توزیع اقلام بر عهده هلال‌احمر گذاشته شده است که در این زمینه دچار هرج‌ومرج نشویم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به این‌که بالگردهای هلال‌احمر شناور هستند در کل کشور ۳۲ بالگرد داریم که در صورت نیاز همه آن‌ها می‌توانند در استان مستقر شوند، عنوان کرد: در لرستان اورژانس دو بالگرد، ارتش یک بالگرد و هلال‌احمر یک بالگرد دارد.

وی با تأکید بر لزوم وجود اطلس جامع و قرار دادن آن در اختیار جمعیت هلال‌احمر، عنوان کرد: در سیل فروردین‌ماه مکان‌هایی داشتیم که به‌طور مثال ۵ خانوار داشتند اما به دلیل نبود اطلاعات کافی در دست بیش از ۱۵ چادر دریافت کردند که در صورت داشتن اطلس جامع از مناطق این اتفاق نمی‌افتد.

رضایی تصریح کرد: در موقع بحرانی بهتر است چادرها به‌جای اعطای تکی به‌صورت کمپ‌های اضطراری برپا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به این‌که ما در استان مشکل کمبود انبار و انبارهای امدادی داریم، اظهار کرد: ما در امدادرسانی و خدمات‌رسانی به روستاها و شهرها مشکلی نداریم؛ جمعیت هلال‌احمر لرستان تمام اعتبارات خود را از طریق هلال‌احمر کشور تأمین می‌کند و از طرف استان حمایت نمی‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 141250 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141250
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات