فرماندار خرم‌ آباد از شناسایی ۳۵ نقطه که دچار ریزش و رانش شدند در این شهرستان خبر داد

فرماندار خرم‌ آباد از شناسایی ۳۵ نقطه که دچار ریزش و رانش شدند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، جعفر طولابی در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب رودخانه خرم‌ آباد، اظهار کرد: در رودخانه کرگانه ۱۶۸ واحد مسکونی و تجاری وجود دارد که به‌جز هشت خانوار که قرار است در مسکن مهر اسکان داده شوند، هنوز دستگاه‌ها بقیه آن‌ها را تعیین تکلیف نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که در حوزه روستایی بیشتر ابنیه و جاده‌ها به‌صورت موقت راه‌اندازی شدند که در جریان بارندگی‌های اخیر ممکن است دچار ریزش و رانش شوند، عنوان کرد: در جریان سیل گذشته ۳۵ نقطه که دچار ریزش و رانش شدند شناسایی و معرفی کردیم که در صورت بارندگی ریزش و رانش دوباره را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار خرم‌ آباد از شناسایی ۳۵ ریزش و رانش خبر داد

طولابی ادامه داد: یکی از پیشنهادهای ما این است که از هم‌اکنون دستگاه‌ها با شرکت‌ها و دستگاه‌های خصوصی قرارداد منعقد کنند.

فرماندار خرم‌ آباد با اشاره به این‌که با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در رابطه با بارش‌ها و امکان وقوع سیل، از هم‌اکنون باید مکان اسکان سیل‌ زدگان در نقاط شهری پیش‌بینی شود، عنوان کرد: بهتر است در اماکن عمومی و اداری متولی این امر مشخص شده و تجهیز شوند تا در صورت نیاز این اماکن با آمادگی بیشتر، آماده باشند.

وی با اشاره به حضور عشایر در مناطقی از استان و لزوم هشدار به آنان از طریق امور عشایری و جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در سیل فروردین‌ماه ۱۵۷ دستگاه خودرو، اجناس و کالاهای مغازه‌ها آسیب دیدند که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

رانش یا تراست (Thrust) نیرویی واکنشی است، که جسم را در جهت مخالف به حرکت درمی‌آورد، هنگامی که یک سامانه جرمی از یک سو رها ساخته می‌شود یا به بیرون فشرده می‌شود. گاه برای این مفهوم واژه پیشرانش هم بکار می‌رود. پیشرانش، رانش رو به جلو و پسرانش، رانش رو به عقب است.

پایان پیام

کد خبر : 141253 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141253
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات