حامد گیلک در ویدیوهای طنز خود تیپ گیلکی را اصلاح می‌کند؛ جامعه به حامد گیلک‌ها نیاز دارد

جامعه ما به حامد گیلک‌ها نیاز دارد / تیپ گیلکی در ویدیوهای طنز حامد گیلک در حال اصلاح شدن است

به گزارش پایگاه خبری گلونی امیر پروسنان نوشت: واقعیت این است که حامد گیلک چیزی فراتر از تیپ گیلک ساخته و همه تلاشش را می‌کند تا آنچه سال‌ها از تیپ گیلک یا رشتی و آن هم به اشتباه در سینما و تلویزیون ایران ساخته شده، به سمت و سوی دیگری برود و به نظر می‌رسد تیپ گیلکی در ویدیوهای طنز حامد گیلک در حال اصلاح شدن است.

حامد گیلک یک فعال فضای مجازی است که با صداگذاری روی کلیپ‌های مختلف در حداقل یک سال اخیر محبوب شده است.

او با استفاده از لحن، کلمه‌ها، ضرب المثل‌ها و تکه کلام‌های گیلکی خیلی بیشتر از خانه‌های فرهنگ و حوزه‌های هنری گیلان در رسوخ فرهنگ گیلان موثر بوده و این را می‌شود از میزان استقبال افراد از صفحه‌های مجازی او به خوبی فهمید.

 

حامد گیلک بی ادب نیست و ویدیوهای صداگذاری شده توسط او، مثل بسیاری از دابسمش‌های تولیدی در اینستاگرام یا صداگذاری‌های دیگر، حاوی کلمه‌های مثبت هجده نیست یا اگر هم این کار را کرده باشد آن قدر محدود است که می‌شود نادیده گرفت.

به همین علت می‌توان ویدیوهای کوتاه طنز حامد گیلک را در جمع‌های خانوادگی دید یا برای دوستان پسر و دختر ارسال کرد؛ آن هم بدون نگرانی از این‌که شاید کلمه زشتی در آن باشد.

هرچند به شکل محدود هستند افرادی که در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و ادبیات گیلکی تلاش می‌کنند و اتفاقا موفق هم هستند و  این موضوع جای خوشحالی بسیاری دارد، اما پدیده حامد گیلک اتفاقی است که در فاصله طنز و واقعیت با استفاده از کلام گیلکی حرکت می‌کند و در نوع و کیفیت خود، منحصر به فرد است.

با ویدیوهای کوتاه او می‌شود راحت خندید و حتی تکه کلام‌هایش در همین مدت به دهان خیلی‌ها افتاده است. یکی دیگر از موارد قابل توجه در کارهای حامد گیلک، استفاده از موج‌های ایجاد شده در فضای مجازی است؛ موج‌هایی که تقریبا برای همه آشناست و نقد و زیر سوال بردن برخی اتفاقات با زبان طنز، میزان اثرگذاری را بیشتر می‌کند.

نکته آخر هم این‌که جامعه ایرانی به امثال حامد گیلک‌ها نیاز دارد تا خندیدن را ترویج کنند. جامعه‌ای که از افسردگی رنج می‌برد به خندیدن و شاد بودن نیاز دارد، آن هم به شکل و شمایلی که نه به کسی توهین شود و نه باعث رنجش باشد.

پایان پیام

کد خبر : 142220 ساعت خبر : 11:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=142220
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

دمش گرم و سرش خوش باد