در روز دانشجو شما را با یکی از بدشانس‌ترین دانشجوهای ایران آشنا می‌کنیم

در روز دانشجو شما را با یکی از بدشانس‌ترین دانشجوهای ایران آشنا می‌کنیم

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: دوران دانشجویی یکی از خاطره‌انگیزترین مراحل زندگی است.

از کلاس‌هایی که تلاش می‌کنید تا با هم و در یک ساعت بردارید تا جزوه‌هایی که از تمیزترین و منظم‌ترین دانشجو گرفته و به تعداد بالا زیر دستگاه کپی می‌روند.

اما تصور کنید در تمام کلاس‌های درسی یک نفر باشید.

یعنی خودتان از خودتان باید جزوه بگیرید، بعد از کلاس با خودتان در مورد درس و استاد حرف بزنید و سوأل‌های امتحان را هم با خودتان چک کنید.

یک‌جورهایی انگار افتاده باشید وسط جزیره‌ای دورافتاده که ساکنانش را فقط اساتید دانشگاه تشکیل می‌دهند.

در روز دانشجو یکی از بدشانس ترین دانشجوها را به شما معرفی می‌کنم.

ایشان دانشجوی کارشناسی ارشد میکروب شناسی پزشکی هستند. این رشته در دانشگاه دولتی یکی از شهرها، چهار نفر قبولی داشت که یک نفر همان ابتدا انصراف داد و سه نفر ماندند.

از این سه نفر دو دانشجو در تکمیل ظرفیت به دانشگاه‌های دیگر رفتند. اما یک دانشجو هم در تکمیل ظرفیت این دانشگاه قبول شد که آن هم انصراف داد و در نهایت یک دانشجو برای این رشته ماند.

شاید بپرسید این یکی چرا نمی‌رود. دانشگاه موردنظر با رفتن همین یک دانشجو مخالفت کرده و می‌گوید تو بروی این رشته در سال تحصیلی جدید می‌رود روی هوا.

دانشجوی موردنظر یک ماه و اندی است که به دنبال جلب موافقت اساتید و مسئولین است و هنوز موفق نشده است.

او طبق توصیه کارشناس آموزش قرار است خدمت یکی از اساتید که به شدت مخالف است برسد و تا می‌تواند گریه و زاری راه بیندازد تا دل استاد به رحم آمده و با انتقال او موافقت کند.

البته احتمال دارد در ادامه با پیشنهادات دیگری مثل رفتن پیش یک رمال و دعانویس یا پیشگو و چیزخور کردن استاد مورد نظر هم از سوی یکی دیگر از کارشناسان مواجه شود.

با این اوصاف یا دانشجوی بدشانس باید در همان جزیره به تحصیلات خود ادامه دهد و هیچ اعتراضی نکند، یا سرکج کند و با التماس و گریه درخواست انتقالی خود را مطرح کند.

ضمن تبریک روزدانشجو به تمامی دانشجویان و این دانشجوی تنها، امیدواریم راه سومی پیدا شود و بالاخره کشتی نجات به جزیره آنها هم سری بزند.

پایان پیام

کد خبر : 144309 ساعت خبر : 3:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144309
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات