نابودی زراعت با تصویب طرح حفظ اراضی زراعی

معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی حقوق محیط زیست که عصر دوشنبه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد گفت: در برنامه ششم توسعه طی حکمی پیشنهاد دادیم که مشوق‌هایی برای وکلایی که از مواضع دولت در حوزه محیط زیست دفاع می‌کنند تخصیص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، الهام امین‌زاده افزود: این حکم پیشنهادی با کمک هیات وزیران ارائه شده و امیدواریم مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند زیرا اجرای این حکم و دادن مشوق به وکلا در محیط زیست و سایر وزارتخانه‌ها موجب ماندگاری بیشتر وکلا در حوزه محیط زیست می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به برنامه‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حوزه محیط زیست داشت و افزود: تشکیل کمیته تخصصی حمایت و توسعه از حقوق محیط زیست، تلاش برای تجمیع قوانین پراکنده مرتبط با این حوزه به منظور شناسایی کمبودها و خلاء‌های قانونی و اقدام برای رفع آنها از جمله این برنامه‌ها است.

امین‌زاده به تقویت دیپلماسی محیط زیستی اشاره کرد و گفت:‌ در این راستا تشکیل نهادهای منطقه‌ای به ویژه میان ایران، عراق و ترکیه با محوریت مقابله با گرد و غبار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امین‌زاده گفت: در معاونت حقوقی، آموزش‌های محیط زیستی را برای استان‌ها و وزارت‌خانه‌ها در جهت بهبود عملکرد زیست محیطی آغاز کرده‌ایم که در سال آینده با ۸۲ عنوان این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

امین‌زاده در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت دیپلماسی محیط زیستی، یکی دیگر از برنامه‌های معاونت حقوقی جهت کمک به محیط زیست را ایجاد نهادی منطقه‌ای بین ایران، عراق و ترکیه برای مقابله با گرد و غبار عنوان کرد.

وی به طرحی که به قانون حفظ اراضی زراعی از سوی نماینگان مجلس نهم اضافه شده بود اشاره کرد و گفت: طرح حفظ اراضی زراعی که هم‌اکنون در مجلس است و متأسفانه تصرفات را تجویز کرده ، طرح خطرناکی است که با تصویب آن دیگر چیزی از اراضی زراعی و باغی برجا نخواهد ماند و امیدواریم در مجلس دهم این طرح مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

پایان پیام

کد خبر : 14433 ساعت خبر : 8:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14433
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات