سریال وارش در شبکه سه سیما حاشیه‌ساز شد

سریال وارش در شبکه سه سیما حاشیه‌ساز شد

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: سریال وارش که چند شبی است از شبکه سه سیما پخش می‌شود، باعث اعتراض تعداد زیادی از گیلانی‌ها شده است.

از برخی نویسندگان و منتقدین تا شخصیت‌های محبوب فضای مجازی. همه به مضمون این سریال اعتراض کرده و وارش را یک فیلم ضدگیلانی معرفی کرده‌اند.

از نکات منفی برجسته‌ای که باعث اعتراض شد، بی‌غیرت خواندن ماهیگیران گیلک در قسمتی از فیلم بود و همچنین غریبه‌ای که به عنوان منجی گیلانی‌های ستم‌دیده آمده و قرار است آنها را نجات دهد.

آنها که به وارش اعتراض دارند، آن را ناشی از کج‌سلیقگی کارگردان و نویسنده این سریال می‌دانند و اعتقاد دارند آنها بدون درنظر گرفتن شرایط قومی، این فیلنامه را نوشته و اجرا کردند.

البته بعضی از گیلانی‌ها هم کمی زود آتش خشم‌شان به جوش آمده است.

شاید برای قضاوت درمورد یک سریال دیدن فقط چند قسمت از آن کافی نباشد و باید کمی بیشتر به وارش زمان بدهیم و منظور و مضمون آن را درک کنیم.

اگر بعد از گذشت زمان، باز هم روند سریال به همین منوال پیش‌رفت، آن‌وقت ما هم به جمع معترضان می‌پیوندیم و خواستار حذف این سریال از شبکه سه سیما می‌شویم.

سریال وارش در شبکه سه سیما حاشیه‌ساز شد

ما گیلانی‌ها از آستارا تا رودسر، از رشت تا دیلمان با قومیت‌ها و گویش‌های مختلف ترکی، کردی، لری، تاتی، تالشی و البته گیلکی همه در کنار هم هستیم و به استان‌مان عشق می‌ورزیم.

 همیشه نشان داده‌ایم آدم‌های صبوری هستیم و هیچ‌وقت زود قضاوت نمی‌کنیم.

ما گیلانی‌ها غم قصه‌هایی که در گذشته پر از بی‌حرمتی و واژه‌های سخیف بود، غم جک‌ها و لطیفه‌های بی‌ربط و بی‌مضمون زیادی را در دل داریم.

حق بدهید حساس باشیم.

اما خوب می‌دانیم همه هموطن هستیم و هیچ برتری نسبت به هم نداریم.

ما صبر می‌کنیم و وارش را زود قضاوت نمی‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 144573 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144573
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات