هنر سالار عقیلی در دلربایی از مردم ایران اما اینبار نه با حنجره‌اش بلکه با یک کلیپ کوتاه

هنر سالار عقیلی در دلربایی از مردم ایران اما اینبار نه با حنجره اش

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان هنر زیبایی است. هر چیزی که آدم را به خود چنان جذب کند که انسان خواهان دیدن یا شنیدن تکراری آن باشد، هنر است.

در برابر بی هنری که زشتی چیزی است که از دیدن دوباره آن کراهت داریم.

هنر سالار عقیلی

هنر

هنر باید به اثرگذاری‌های مثبت اجتماعی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی منجر شود. هنر باید برای مردم باشد. باید از دل هنرمند برآید تا بردل مردم بنشیند.

چندی قبل با انتشار فیلم کتک خوردن نوازندگان خیابانی، دل بسیاری از هنردوستان به درد آمد که در ایران عزیزمان که هنر نزد آنان است وبس، چه طور می شود که هنرمندانی مردمی باید در ملا عام کتک بخورند؟

نهم هنرمندانی که صدای مردم کوچه و خیابان هستند. و فقط در پی پر کردن چند ثانیه از عمر عابرین از صدای موسیقی هستند.

اما در شب گذشته سالار موسیقی ایران با حرکتی به یاد ماندنی و کم‌نظیر در حمایت از نوازندگان خیابانی و ‌همخوانی با آنها به همگان ثابت کرد که هنوز هم خوانندهای مردمی است و به خوبی معنی هنر و هنرمند را می‌داند.

او اگر زمانی با حنجره‌اش ندا داد: «من که فرزند این سرزمینم…»، هم اکنون با رفتارش ثابت کرد که در کنار مردم است و در کوچه و خیابان های همین شهر به دوراز رفتارهای سلبریتی مابانه، روزگار سپری می‌کند.

از زاویه دیگر ببینید

او به همه نشان داد که علاوه بر نام سالارش، سالارمنش است و نه تنها خود را در چهارچوب کنسرت‌ها محدود نمی‌کند بلکه هنر آزاد و رها خیابانی را نیز حمایت می‌کند.

گفتنی است سالار عقیلی (متولد ۱۱ آذر ۱۳۵۶، تهران) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ بازیگری تئاتر است.

پایان پیام

کد خبر : 144896 ساعت خبر : 6:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144896
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات