کامنت تسلیت چه بنویسیم و چه ننویسیم؟ برای شادی روح آن مرحوم این کامنت‌ها را بنویسید

کامنت تسلیت چه بنویسیم و چه ننویسیم؟ برای شادی روح آن مرحوم این کامنت‌ها را بنویسید

پایگاه خبری گلونی رضا ساکی: فیس‌بوک را باز می‌کنید و می‌بینید یکی از اقوام یکی از دوستان‌تان به رحمت خدا رفته است.

حالا می‌خواهید برای او کامنت بگذارید و تسلیت بگویید. اما چگونه تسلیت می‌گویید؟ مردم اغلب می‌نویسند:

روح‌شان شاد. خدا رحمت‌شان کند. خدا بیامرزدشان. تسلیت می‌گویم. تسلیت عرض می‌‌کنم. خداوند ایشان را رحمت کند. متاسف شدم. خدا صبرتان بدهد. صبر جمیل و اجر جزیل برای‌تان آرزو می‌کنم. برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی ﻣﺴئلت می‌کنم. مصيبت وارده را تسليت می‌گويم. اميدواريم خداوند متعال روح آن مرحوم را غريق رحمت نموده و به شما صبر و اجر عنايت فرمايد. هر چی خاک ایشونه بقای عمر شما باشه… و صدها ترکیب و جمله از این دست.

همه این‌ها را گفتم تا بگویم برای تسلیت بهتر است از همین ترکیب‌های همیشگی استفاده کنیم و به‌ دنبال نوآوری در پیام تسلیت نباشیم و در کامنت ننویسیم: «پروازشان امن».

چون پرواز امن بیشتر حالت بدرقه مسافر طیاره و یا خلبان هلی‌کوپتر را تداعی می‌کند تا پرواز امن روح را به برزخ. آخه پروازشان امن؟ فرودگاهه مگه؟

کامنت در فارسی به معنای نظر و دیدگاه است.

شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن مشارکت کاربران و همچنین دوسویه کردن ارتباطات در این فضا اقدام به طراحی گزینه‌ای به نام کامنت کردند.

کابران پس از خواندن مطالب دیگران می‌توانند نظر و دیدگاه خود را با صاحب آن مطلب به اشتراک بگذارند و آن فرد نیز با استفاده از این امکان می‌تواند از نظرات دیگران نسبت به مطبی خود آگاه شود.

در کل می‌توان گفت گزینه‌ی کامنت گزینه‌ی خوبی است به شرط آنکه بتوان از این گزینه درست استفاده کرد.

کامنت گذاشتن و کامنت خواندن می‌تواند باعث افزایش اطلاعات و آگاهی افراد شود اما گاهی اوقات هم برخی کامنت‌ها باعث پسرفت و ناراحتی می‌شوند. نمونه‌اش حمله‌ی برخی کاربران به پیج‌های داور و مسی و دیگران.

پایان پیام

کد خبر : 145276 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات