جنگل سیاهکل برای چندمین روز در آتش سوخت؛ چه کسی مقصر است؟

جنگل سیاهکل برای چندمین روز در آتش سوخت؛ چه کسی مقصر است؟

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: چند روز است که قسمت‌های مختلف جنگل‌ سیاهکل در آتش می‌سوزد.

 هر بار باد گرم به گیلان می‌رسد باید منتظر شنیدن خبر آتش گرفتن یکی از مناطق جنگلی این استان باشیم.

یک هفته پیش از شروع وزش باد گرم سایت‌های هواشناسی مکرر هشدار آتش سوزی در جنگل را داده بودند و از مردم می‌خواستند تا در این مناطق آتش روشن نکنند.

نمی‌دانیم که آتش از کجا و چطور به جان جنگل‌ سیاهکل افتاد.

شاید از آتشی کوچک که درست خاموش نشده بود و باد، خاکسترها را کنار زد و شعله‌ای کوچک زیر خاکستر تبدیل به آتشی بزرگ شد و درختان سرسبز و زیبای جنگل‌های سیاهکل را نابود کرد.

به همین راحتی می‌توان مقصر یک آتش‌سوزی بزرگ بود. فکر کردن به این موضوع ترسناک است که شاید یکی از ما مردم با  بی‌دقتی آتش به جان جنگلی بزرگ انداخته باشیم و عین خیال‌مان هم نباشد.

شاید برای جلوگیری از این حوادث بهتر است سیستم نظارتی در روزهای وزش باد گرم با دقت بیشتری عمل کند و محیط‌بانان و مسئولین جنگلداری مراقب طبیعت و درختان باشند تا بی‌دقتی کوچکی منجر به حادثه‌ای بزرگ نشود.

حادثه‌ای که معلوم نیست چه زمانی قرار است تمام شود و آتش کی دست از سر گوشه‌گوشه جنگل سیاهکل بر‌می‌دارد.

البته امیدواریم مدتی بعد در زمینی که خالی از درختان شده به جای نهال سنگ و آهن سر در نیاورد و ویلاها کنار هم ساخته نشوند.

ما که به عمدی بودن این آتش‌سوزی حتا فکر هم نمی‌کنیم و معتقدیم هیچ وجدانی حاضر نیست برای هموار کردن زمین ویلا، درختانی را آتش بزند که جز فایده چیزی برای ما مردم ندارند.

اما امیدواریم با دیدن زمین‌های خالی از درخت فکری جز کاشتن نهال و ترمیم زخمی که بر جان جنگل‌های سیاهکل نشست نشود و ویلانشین‌ها تا جایی که می‌توانند از جنگل‌ها فاصله بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 145756 ساعت خبر : 7:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145756
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات