پلی بک خواندن در موسیقی ایران و موضوعی به نام صداقت با هواداران

پلی بک خواندن در موسیقی ایران و موضوعی به نام صداقت با هواداران

پایگاه خبری گلونی میثم کریمی: خوانندگی یکی از کارهایی است که اگر یکی از آهنگ‌هایتان در سلیقه مردم باشد و به قول معروف آن آهنگ گل کند، شما تبدیل به یکی از پرکنسرت‌ترین خواننده‌های ایران می‌شوید.

متاسفانه یا خوشبختانه از این نمونه در موسیقی پاپ ایران به وفور یافت می‌شود.

چندی پیش بود که حمید هیراد که طرفداران زیادی هم برای خود دارد، در یکی از کنسرت‌هایش به ناگاه فراموش کرد میکروفن را جلوی دهانش بگیرد و لی همچنان صدای حمید هیراد در سالن کنسرت طنین‌انداز بود و متاسفانه ایشان پلی بک می‌خواند.

بعد از این اتفاق حواشی بسیاری اتفاق افتاد.

تکذیب، شکایت، اعتراض و بعد هم اعتراف به خواندن پلی‌بک در کنسرت در برنامه حالا خورشید.

آن اتفاقات تمام شد و حالا اتفاقی جدید در یکی از کنسرت‌های خواننده‌ای که با توجه به پست‌های اینستاگرامش به نظر می‌رسد علاقه زیادی به خواندن به صورت  زنده داشت، افتاده است.

پلی بک خواندن در موسیقی ایران و موضوعی به نام صداقت با هواداران

رضا بهرام خواننده‌ای که مدت زمان کوتاهی‌ است که به سطح اول موسیقی ایران در عرصه پاپ و کنسرت رسیده است، در یکی از کنسرت‌هایش کمی دیر میکروفن را به سمت صورت خود می‌برد و به نظر می‌رسد ایشان هم از تکنیک پلی‌بک استفاده کرده‌اند.

لطفا برای دیدن ویدیو فیلتر شکن خود را خاموش کنید

با توجه به این اتفاق یک سوالی که همیشه ذهن من را به خود مشغول می‌کند، این است که پلی‌بک خواندن که سخت‌تر است و استرس زیادی دارد. من اصلا نمی‌توانم تصور کنم اگر روزی خواننده شدم، بتوانم یکی از آهنگ‌های خودم را جلوی جمعیت زیادی لب بزنم و ترجیح می‌دهم که بخوانم. پس واقعا چرا خواننده‌ها به جای خواندن به صورت زنده از پلی بک استفاده می‌کنند.

البته باید توجه کنیم که در کنسرت بزرگ ترین خواننده‌های دنیا نیز پلی‌بک خوانده می‌شود،‌ اما تفاوتی که آن کنسرت‌ها با خواننده‌های ما دارد این است که در آن کنسرت‌ها به دلایل مشخص همه می‌دانند که خواننده در حال خواندن پلی‌بک است و در ضمن با جلوه‌های ویژه‌ای که در کنسرت تدارک دیده می‌شود، سعی بر این شده که به نوعی پلی‌بک خواندن پوشش داده شود.

اما در ایران پلی‌بک خواندن خواننده را کسی جز اعضای گروه نمی‌داند و همه منکر این اتفاق می‌شوند.

البته از این نظر باید یک خسته نباشید حسابی به عزیزانی که از پلی‌بک استفاده می‌کنند بگوییم.

چرا که واقعا کار سختی است.

احتمال دارد با توجه به این که مردم ما مردم بدل‌پروری هستند و در عرصه بدل سلبریتی‌ها، هر روز بدل تازه‌ای را به جامعه معرفی می‌کنیم، تقریبا به جایی برسیم که اکثر خواننده‌ها هم بدل داشته باشند.

در نتیجه با وجود بدل، خواننده‌های عزیز نیز به جای زحمت کشیدن و بالا رفتن از پله‌های کنسرت و انجام کار سخت پلی‌بک خواندن، بدل خود را به بالای سن فرستاده و احتمالا آن بدل نیز بهتر از خواننده اصلی لب می‌زند و همه طرفداران خواننده نیز خوشحال می‌شوند و دیگر این حواشی برای خواننده‌ها پیش نخواهد آمد.

پایان پیام

کد خبر : 145988 ساعت خبر : 5:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145988
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

به نظرم کسانی هم که به کنسرت اینچنین خواننده هایی میرن براشون زیاد اینجور چیزا مهم نیست