تخریب ساحل مقام «مکسر» در بندرلنگه و اعتراض فعالان محیط زیست

تخریب ساحل مقام «مکسر» در بندرلنگه و اعترض فعالان محیط زیست

پایگاه خبری گلونی میثم کریمی سواحل هر کشوری از مهمترین نقاط کشور هستند.

چه از لحاط سیاسی و اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی و دفاعی.

متاسفانه از سواحل دریایی کشور ما چه در جنوب و چه در شمال آن طور که باید بهره‌برداری درستی نمی‌شود.

استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است با قرارگیری در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس و برخورداری از کیلومترها مرز دریایی معمولا در فصول پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای معتدل مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

معمولا زمانی که کلمه ساحل دریا به گوشمان می‌خورد، ناخوداگاه به یاد غروب خورشید در کنار ساحل و پرواز مرغان دریایی و قدم زدن در کنار دریا و آرامش ساحل می‌افتیم.

اما در حال حاضر شما اگر به هرمزگان و شهرهای این استان سفر کنید شاید اصلا دلتان نخواهد به کنار ساحل بروید، چرا که بی‌توجهی مسئولین و نبود نظارت اصولی باعث تخریب سواحل به بهانه توسعه شده است.

انواع ساخت‌های غیر اصولی به بهانه ساخت و احداث پرورش ماهی یا هر عنوان دیگری و تجاوز به حریم دریاها به جز از بین بردن صنعت گردشگری می‌تواند از لحاط زیست‌محیطی نیز خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

فرماندار بندرلنگه: تا اعلام نتیجه بررسی مجدد، دستور توقف فعالیت بهره‌بردار صادر شد

از بین بردن ساحل شنی و ساخت و سازهای غیر کارشناسی در کنار ساحل می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.

این کار علاوه بر همه این مشکلاتی که با خود به همراه دارد، باعث از بین رفتن زیست‌بوم‌های برخی ماهیان و جانوران دریایی نیز خواهد شد.

شاید این تخریب‌ها به بهانه رفاه و به نام کارآفرینی با احداث پرورش ماهی برای انسان‌ها باشد اما از بین بردن حیات موجودات زنده می‌تواند در دراز مدت باعث از بین بردن حیات انسان‌ها شود، پس هرچه زودتر باید فکری کرد.

گفتنی است روز گذشته(۱۸ دی ماه) طی بازدیدی با حضور مسئولان استانی از از جمله دادستان کل استان هرمزگان، فرماندار بندرلنگه، مدیران محیط زیست، منابع طبیعی و شورای محل و امام جماعت بندرلنگه نیز این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

علی نیکویی با بیان اینکه پس از بررسی صورت گرفته قسمتی از این پروژه نیز خارج از موافقت نامه صادره بود که سریعأ دستور تخریب آن صادر شد، اظهار کرد: سایر اقدامات صورت گرفته در راستای چارچوب قانونی بوده و با حفظ تمامی حریم های قنونی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اولولیت نخست مان رعایت الزامات زیست محیطی و در کنار حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، اضافه کرد: به طور حتم هرجا شاهد باشیم قانون رعایت نشده به طور قاطع برخورد خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بندرلنگه در پایان گفت: به طور حتم این پروژه و سایر پروژه ها نیز به طور مرتب رصد شده و هرجا تخطی از قانون مشاهده شود نیز تذکرات لازم داده می شود.

پایان پیام

کد خبر : 146183 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146183
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات