پیام تسلیت عادل فردوسی پور برای شهید سپهبد قاسم سلیمانی

پیام تسلیت عادل فردوسی پور برای شهید سپهبد قاسم سلیمانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از خبرآنلاین: شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در میان چهره‌های تلویزیونی و سینمایی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و هر کس سعی کرد به شیوه خود برای او بنویسد.

پیکر شهید حاج‌قاسم سلیمانی امروز در کرمان تشییع می‌شود و طبق وصیتش در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

همزمان با این اتفاق عادل فردوسی‌پور در متنی که در اختیار خبرآنلاین قرار داد از سوگی نوشت که با شهادت این سردار بزرگ بر دل‌های ایرانیان نشست.

پیام تسلیت عادل فردوسی پور برای شهید سپهبد قاسم سلیمانی

فردوسی‌پور که خود از اهالی استان کرمان است در این متن کوتاه نوشت:

«چو ایران نباشد تن من مباد

کرمان میزبان مردی است، که رفتنش، ایران عزیز را به سوگ نشاند

همشهری به خانه خوش آمدی»

عادل فردوسی‌پور (زادهٔ ۱۱ مهر ۱۳۵۳ در یزد) و با اصالتی کرمانی گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم و مدرس دانشگاه صنعتی شریف اهل ایران است.

 فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ بود که از شبکهٔ ۳ پخش می‌شد. همچنین وی تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ است که از شبکه ورزش پخش می‌شود.

او کار رسانه‌ایِ خود را در سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. عادل در آن زمان، دانشجوی سال سوم کارشناسی بود و در بخش ترجمهٔ صفحهٔ فوتبال خارجی کار می‌کرد.

 او پس از قبولی در آزمون گزارشگری صدا و سیما، کمی از روزنامه‌نگاری فاصله گرفت،

 او برای مجله ورلد ساکر چند یادداشت نوشته‌ است.

عادل فردوسی‌پور سال‌ها پس از تجربهٔ ترجمه در روزنامهٔ ابرار ورزشی، در سال ۱۳۸۸ قراردادی را برای ترجمهٔ کتاب فوتبال در برابر دشمن که درونمایه‌ای فوتبالی-سیاسی دارد، با نشر چشمه امضا کرد.

کتاب دوم فردوسی‌پور، کتاب جامع فوتبال نام دارد که دانشنامه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ای و تمام‌رنگی دربارهٔ فوتبال است.

این کتاب ترجمهٔ کتاب The Football Book است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در انگلستان منتشر شده بود. کتاب جامع فوتبال در اردیبهشت ۱۳۹۱ و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. ناشر این کتاب نشر بهشت است.

ترجمهٔ سوم عادل فردوسی‌پور کتابی است به نام هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی. این کتاب، بر خلاف دو کتاب گذشته، در زمینهٔ فوتبال نیست؛ بلکه موضوع آن روش‌های مدیریت است. این کتاب در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۴ تهران توسط انتشارات نشر چشمه عرضه شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید.

پایان پیام

کد خبر : 146217 ساعت خبر : 9:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146217
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات