تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیزی نیست جز یک خالی‌بندی بزرگ

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیزی نیست جز یک خالی‌بندی بزرگ

پایگاه خبری گلونی سمیه فراهانی: این روزها فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انواع و اقسام و اسامی و اندازه‌های جورواجور در سطح بیشتر شهرهای کشور خودنمایی می‌کنند.

تخفیف خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فروشگاه‌هایی که به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای فروش عرضه می‌کنند.

همیشه تنوع محصولات در این گونه فروشگاه‌ها آدمی را وسوسه می‌کند تا هم بیشتر از نیازش خرید کند و هم حتا گاهی آن چه را نیاز ندارد بخرد.

مخصوصاً که این فروشگاه‌ها تخفیفات ظاهراً خوبی بر روی محصولات اعمال می‌کنند که آن‌ هم مزید بر علت می‌شود.

نقش تبلیغات هم در ترغیب مردم به خرید از این گونه فروشگاه‌ها بی‌تاثیر نیست.

تبلیغات تلویزیونی در مناسبت‌هایی مثل یلدا و عید و… از تخفیفات بی‌سابقه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر می‌دهد. تخفیفاتی که هوش از سر آدم می‌برد!

سال گذشته یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌ها از تخفیف زمستانی ۴۰ تا ۷۰ درصدی ۷۰۰ کالای موجودش خبر می‌داد.

ما هم در سرمای زمستان شال و کلاه کردیم و از روی اینترنت یکی از شعب آن فروشگاه که به ما نزدیک بود را انتخاب کردیم و کلی بنزین مصرف نموده به مقصد رسیدیم.

یک فروشگاه فوق‌العاده شلوغ که حتا چرخ دستی خرید هم به تعداد کافی نداشت. با کلی مشکل یک چرخ دستی پیدا کردیم و به سختی از بین جمعیت وارد ردیف‌های عرضه کالا شدیم.

دیدیم کالاهایی که مصرف روزانه بیشتری دارند مثل شوینده‌ها، محصولات سلولزی، لبنیات، حبوبات و… هیچ تخفیفی ندارند و بقیه هم تخفیف کاذب دارند!

مثلاً روی قفسه یک محصول نوشته‌اند صد هزار تومان، بعد رویش خط زده‌اند و نوشته‌اند هشتاد هزار تومان، آن وقت قیمت درج شده روی محصول را که می‌خوانید نوشته هشتاد هزار تومان یا حتا کمتر!

فقط تعداد محدودی از کالاهای ناشناخته و بی‌مصرف تخفیف‌‎های ۲۰ و ۳۰ درصدی خورده بودند و هیچ خبری از تخفیف‌های بالاتر نبود.

بیشتر مشتریان بدون خواندن قیمت درج شده روی کالا‌ها و فقط با اطمینان به نوشته درشت روی قفسه کلی خرید می‌کردند.

واقعاً برخی فروشگاه‌ها چقدر راحت از اعتماد مشتریان سو‌استفاده می‌کنند.

جالب اینجاست که در تبلیغات‌شان هم مدام دم از مشتری مداری و احترام به حقوق مشتری می‌زنند.

امسال دیگر گول این تبلیغات را نخوردیم ولی دوستم به این تبلیغات اعتماد کرد و وقت و هزینه‌اش را هدر داد.

گاهی مشتریان متوجه این تخفیفات دروغین هم می‌شوند ولی با توجه به مصرف بنزین و گذاشتن وقت و گاهی نیاز ضروری ناچار به خرید می‌شوند.

در یک کلام هیچ وقت گول تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را نخوریم و وقت و هزینه خود را بیهوده هدر ندهیم.

به جایش از مغازه‌های کوچک محله خودمان خرید کنیم و به کسب و کارشان رونق ببخشیم.

پایان پیام

کد خبر : 147369 ساعت خبر : 1:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام و قت بخیر می خواستم در رابطه با مطلبی که نوشتید یک چیزی رو عرض کنم . شما به جای اینکه اول پیشداوری کنی وهر مطلبی رو به خورد مردم بدی بهتره کمی تحقیق داشته باشی روی نحوه کارکرد فروشگاه زنجیره ای اینکه یک فروشگاه زنجیره ای اجناسشو با تحفیف ارائه میکنه یک امر خیلی طبیعیه چون اکثر فروشگاههای زنجیره ای اجناسشون بی واسطه به دستشون میرسه و باعقیده سود کمتر فروش بیشتر کار میکنند در رابطه باقیمت کالاها این فروشگاه نیست که کالارو قیمت گذاری میکنه بلکه تولیدکننده این کارو انجام میده واز اونجا که نظارت ویژه ای روی این موضوع نیست تولید کننده به هرنحو وروشی قیمت کالارو بالا وبالا تر میبره وکسی که قیمت قدیم یک جنسو در تعداد بالا خرید کرده باشه برای یک مکان فروش بطبع سود خیلی بیشتری عایدش میشه اما اگر همین خرید برای چندین مکان فروش باشه بنابراین گردش کالایی بالا میره واین موضوع باعث میشه که خریدار کالا چه در سطح جزعی وچه کلی برای خرید بعد جنسی باقیمت جدید خرید کنه وعرضه کنه پس بنابراین هیچ فروشگاهی قیمتش سرخود نیست ونظارت چه مردمی وچه ازطرف مراجع قانونی بیشتر روی فروشگاههای زنجیره ایه تا یک سوپرمارکت کوچک