گرتا تونبرگ نام خود را ثبت تجاری می‌کند

گرتا تونبرگ نام خود را ثبت تجاری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی یونس شکرخواه روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه در صفحه شخصی خود نوشت: گرتا تونبرگ (Greta Thunberg) فعال محیط زیست ۱۶ ساله سوئدی، روز چهارشنبه ۹ بهمن (۲۹ ژانویه) اعلام کرد که نامش را به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد و شرکت‌ها ثبت تجاری می‌کند.

وی در یک پست اینستاگرامی نوشت این کار به او اجازه خواهد داد تا علیه افراد یا شرکت‌هایی که تلاش دارند از نامش و یا نام جنبشی که به راه انداخته است برای مقاصدی غیر از مقاصد وی استفاده کنند به طور قانونی اقدام کند.

گرتا تونبرگ نام خود را ثبت تجاری می‌کند

این فعال نوجوان در عرصه تغییرات اقلیمی گفت: «نام من و نام جنبش «جمعه‌ها برای آینده» به طور پیوسته و بدون هرگونه کسب رضایت برای اهداف تجاری استفاده می‌شود.

در حال حاضر این کار در حوزه تبلیغات و فروش محصولات انجام می‌شود و آدم‌ها به نام من و به نام جنبش من پول جمع می‌کنند».

گرتا تونبرگ دراین باره اضافه کرد: من به شما اطمینان می‌دهم من و دیگر فعالان دبستانی مطلقاً هیچ نفعی از کارهای تجاری نمی‌بریم. اما متاسفانه این کاری است که لازم است انجام شود.

گرتا تونبرگ ۱۶ ساله به خاطر فعالیت‌هایش در جهت آگاه‌سازی جهانی در مورد خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و همچنین انتقادهایش از سیاستمداران به دلیل انفعال در برابر بحران آب و هوا شهرت دارد.

خانم تونبرگ در ماه اوت ۲۰۱۸ میلادی مدرسه را ترک کرد تا به گفته خودش بتواند اعتراضات خود علیه تغییرات اقلیمی را دنبال کند.

با وجود اقبال دوستداران محیط زیست از این کنشگر نوجوان، برخی از سیاستمداران جهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به وی رویکردی منتقدانه و نصیحت‌گرانه داشته‌اند.

ترامپ در واکنش به انتخاب شدن گرتا تونبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم، به او پیشنهاد کرده بود که استراحت کند و به سینما برود.

پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در مورد این فعال گفته است: به کشورهای در حال توسعه بروید و برای آن‌ها توضیح بدهید چرا باید همچنان در فقر زندگی کنند و مانند سوئد نشوند.

تایم گرتا تونبرگ را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ خود شناخت.

پایان پیام

کد خبر : 147765 ساعت خبر : 9:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147765
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات