آمار کرونا در ایران عجیب است اما نه خیلی

آمار کرونا در ایران عجیب است اما نه خیلی

به گزارش پایگاه خبری گلونی پس از کشف و رویت ویروس کرونا در کشور چین و همچنین شیوع آن در سراسر دنیا، کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که بالاخره یک روزی این بیماری وارد کشور ما هم می‌شود.

آن‌ها از همان ابتدا شروع کردند به انتشار توصیه‌ها و موارد پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و اخطارهای لازم را منتشر کردند.

بالاخره آن روز وعده داده شده از راه رسید و خبر مبتلا شدن دو نفر در شهر قم به ویروس کرونا به طور رسمی منتشر شد.

تا رسانه‌ها تاییده این خبر را بگیرند و آن را به گوش مردم برسانند خبر رسید که هر دو مورد مبتلا شده در قم جان باختند.

اما آمار کرونا در ایران چقدر است؟ تا چه میزان می‌توان به این آمار اطمینان داشت؟ آیا این آمار رو به افزایش است؟

تا ساعت ۱۳ روز ۳ اسفند شمار مبتلایان به کرونا در ایران به ۲۸ نفر رسید؛ ۵ قربانی

جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت: تا ۳ اسفند نتایج آزمایش ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران و ۲ نفر در گیلان مثبت اعلام شده است.

پس از مرگ دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم، گزارش‌ها حاکی است که آمار قربانیان به این ویروس در ایران به پنج نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه یکم اسفندماه تایید کرد که دو مورد ابتلا به کرونا در قم و یک مورد در اراک تایید شده که فرد بیمار در اراک پزشک بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز از مردم خواست هرنوع علائم بیماری را کرونا تشخیص ندهند و برای مشخص شدن ابتلای یک فرد به کرونا حتماً باید جواب آزمایش او در آزمایشگاه تخصصی مثبت باشد در نتیجه هرکس که سرفه کرد و تب داشت دلیلی بر کرونا داشتن قطعی او نیست.

کرونا در خارج از کشور همچنان قربانی می گیرد و آمار ابتلای چینی ها به این بیماری خطرناک روز به روز بیشتر می شود و علیرغم قرنطینه ها این بیماری به سایر کشور نیز رسیده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

ویروس کرونا در چین تا کنون جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 148835 ساعت خبر : 10:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148835
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات