موارد مشکوک به کرونا در نانوایی را چگونه اطلاع بدهیم؟

موارد مشکوک به کرونا در نانوایی را چگونه اطلاع بدهیم؟

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چه کرده‌اید؟ دست‌هایتان را مدام با آب و صابون می‌شویید؟ ده بسته ماسک خریدید و لحظه‌ای بدون ماسک سر نمی‌کنید؟ سفرها را لغو کردید و در جمع حاضر نمی‌شوید؟

کار بسیار درستی می‌کنید اما اگر بگوییم این کارها برای کرونا نگرفتن کافی نیست وحشت نمی‌کنید؟

قبل از هر حرفی بگذارید این اطمینان خاطر را بدهیم که مبتلا شدن به کرونا به معنای مردن نیست. آنفلوآنزا چند برابر کرونا آدم می‌کشد پس خیلی از کرونا نترسید.

حالا بریم سر بحث خودمان. یک مورد هست که به شدت می‌تواند در افزایش سرعت شیوع کرونا تاثیرگذار باشد و خیلی هم به آن پرداخته نشده است. اگر هم به آن بپردازیم می‌بینیم چندان راه حل خاصی ندارد.

آن مورد هم نان است و نانوایی. تقریباً نیمی از غذای خانوار ایرانی به گونه‌ای به نان وابسته است. همه ما هم می‌دانیم که در ایران نان به چه شکلی پخت می‌شود.

موارد مشکوک به کرونا در نانوایی

در تماس کامل با دستان شاطر و کارگران نانوایی. از آن سو پول‌های چرک و آلوده‌ای که به دست نانوا می‌رسند که قبل از او به دست هزاران نفر خورده است. نانوا هم با همان دست نان را می‌دهد به شما.

چه کار می‌خواهید بکنید؟ نان را بشویید و بعد بخورید؟ ژل ضدعفونی کننده به آن بزنید؟

صدتا ماسک زده باشید و ده تا دستکش هم پوشیده باشید باز برای نان چاره‌ای ندارید.

مگر آنکه نان را از سبد غذایی خود حذف کنید که برای خانواده دیزی‌پسند ایرانی تقریباً محال است.

ما تنها دو راه داریم. یک اینکه همین‌جا از تمامی شاغلین در نانوایی‌های سراسر کشور ملتمسانه درخواست کنیم اصول بهداشتی را رعایت کنند.

دو اینکه وقتی وارد نانوایی شدیم ابتدا موارد بهداشتی را چک کنیم بعد اقدام به خرید نان کنیم. مواردی مانند داشتن کارتخوان، نبود علائم ظاهری و مشهود در پرسنل نانوایی و…

فراموش نکنید اگر علائم را در شاطر و کارگران نانوایی مشاهده کردید حتماً تذکر بدهید و بلافاصله با شماره تلفن‌های ۱۲۴ و همچنین ۷۷۵۰۳۳۱۳ تماس بگیرید و موارد را اطلاع دهید.

ما چاره‌ای نداریم جز آنکه همه‌مان از یکدیگر حفاظت کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 148950 ساعت خبر : 1:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148950
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات