مردم پلدختر پس از هشدارهای هواشناسی زندگی خود را بار نیسان کردند

مردم پلدختر پس از هشدارهای هواشناسی زندگی خود را بار نیسان کردند

به گزارش پایگاه خبری گلونی فروردین ماه امسال لرستان و خوزستان شاهد سیل ویرانگری بود که خسارات و ویرانی‌های آن همچنان پابرجاست.

حالا با نزدیک شدن به فروردین سازمان هواشناسی باز هم بارندگی بسیار شدیدی را برای همان مناطق پیش‌بینی کرده است اما هیچ واکنشی از مدیران و مسئولان دیده نمی‌شود. گویا مدیران بحران منتظرند بحران اتفاق بیوفتد، غافلگیر شوند و سپس پا به میدان بگذارند.

مردم پلدختر پس از هشدارهای هواشناسی چه کردند؟

اما مردم اشتباه مدیران را تکرار نمی‌کنند. از شهر پلدختر که در سیل فروردین بیشترین خسارت را دید و فیلم‌های منتشر شده از سیل در این شهر همه را انگشت به دهان گذاشت، خودشان اقداماتی را انجام دادند.

تصاویری که از مردم شهر پلدختر به دست‌مان رسیده است از تخلیه بسیاری از منازل توسط مالکان آن‌ها حکایت می‌کند.

مردمی که در نزدیکی رودخانه کشکان منزل دارند و در سیل قبلی بیشترین خسارت را دیدند یکی یکی در حال بار کردن وسایل خود بر نیسان و منتقل شدن به مکانی دور نسبت به رودخانه کشکان هستند.

آن‌ها دیگر منتظر اقدامات مسئولین نماندند و بلافاصله پس از انتشار هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید و احتمال وقوع سیل خانه م کاشانه خود را رها کردند و به جای دیگری نقل مکان کردند.

تمام این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که مدیران و مسئولان پس از سیل فروردین تصور کردند این واقعه دیگر تکرار نمی‌شود و کار خاصی برای جلوگیری از تکرار آن فاجعه انجام ندادند.

این روزها هم پس از آنکه سازمان هواشناسی هشدارهای بسیاری در مورد بارندگی شدید در لرستان منتشر کرد همچنان هیچ واکنشی از سوی مدیران و مسئولان شاهد نیستیم.

مهمترین اتفاق اما واکنش مردم نسبت به هشدارهای هواشناسی بود. اتفاقی که نشان داد این مردم دیگر مردم قبل نیستند.

آن‌ها بر خلاف مدیران از اتفاقات گذشته تجربه کسب می‌کنند و سعی می‌کنند خودشان به فکر خودشان باشند.

هشدار سازمان هواشناسی را اینجا بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 149165 ساعت خبر : 1:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149165
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات